راز موفقیت بیل گیتس چیست ؟

راز موفقیت

0 587

داستانی در مورد بیل گیتس و پیشنهادی که او چندین سال پیش به یک مصاحبه کننده تلویزیونی ارائه کرده است وجود دارد. طبق این روایت سیلوین سائورل در Medium ، مکالمه به این صورت پیش رفت:

این روزنامه نگار پرسید: «آقای گیتس ، رمز موفقیت شما چیست؟ “

گیتس به جای پاسخ دادن به سوال ، یک چک سفید به مصاحبه کننده تحویل داد و به او گفت که هر مقدار می خواهد روی آن بنویسد. خبرنگار نپذیرفت و سپس سوال را تکرار کرد. طبق داستان ، گیتس همان چک سفید را به او داد و دوباره به او گفت که هر مقدار می خواهد بنویس. دوباره ، او امتناع کرد. و حتی چک را پاره کرد.

گیتس نگاهی به او انداخت و سرانجام به سوال پاسخ داد. وی گفت: “راز موفقیت من این است که من هیچ فرصتی مانند شما را از دست نمی دهم.” “اگر این فلسفه را داشتید ، می توانستید امروز به ثروتمندترین روزنامه نگار جهان تبدیل شوید.”

Saurel ، یک کارآفرین بیت کوین که خود را صریح معرفی می کند ، حرکت درستی داشت. به عنوان یک فرد تجاری باید از هر فرصتی استفاده کنید ، درست است؟ وی می نویسد: “شما فقط در صورت موفقیت موفق خواهید بود که بتوانید اقدامات فوری و عظیم مورد نیاز در زمان بروز فرصت های طلایی را انجام دهید.” “بنابراین ، اگر روزی یک میلیاردر به شما چک سفید داد و از شما خواست مقدار دلخواه خود را روی آن بنویسید ، با سوالات غیر ضروری وقت را تلف نکنید و سریعاً اقدام کنید.”

او مطمئنا در این نظر تنها نیست. در گفتگوی Reddit از چند سال پیش ، بیشتر افرادی که در مورد ادعایی بحث می کردند ، موافقت کردند. یکی نوشت: “من 40 میلیون دلار یادداشت می کنم و چک را نقد می کنم.” دیگری نوشت: “25 میلیارد دلار پر کنید ، سپرده گذاری کنید و تصمیم بگیرید که چگونه آن را هزینه کنید.”

اما سپس دوباره می توانید نظر این Redditor را داشته باشید: “او نوشت:” از او سوال کنید “من نمی خواهم ناگهان ببینم که برای ترور یا چیز دیگری ثبت نام کرده ام!”

خوب ، بنابراین اشاره به بنیانگذار اپل ، استیو وزنیاک کمی افراطی است. اما آن کاربر (که به دلایلی از آن زمان حذف شده است و امیدوارم که هیچ ارتباطی با استیو وزنیاک نداشته باشد) برای هر صاحب مشاغل کوچکی که یک معامله ظاهراً عزیز را ارائه می دهد ، نکته معتبری ارائه می دهد. اگر چیزی خیلی درست به نظر برسد که درست باشد ، احتمالاً چنین است.

مشتری که قول می دهد “دو برابر بپردازد” احتمالاً چنین کاری نخواهد کرد. فروشنده ای که قول می دهد ماه آینده این معامله بزرگ را ببندد بعید است که چنین کاری را انجام دهد. این احتمال وجود دارد که قطعه ای که با نصف قیمت برای فروش است کار نکند. بیل گیتس قرار نیست یک چک سفید به شما بدهد. هیچ کس قصد ندارد چک سفید به شما پیشنهاد دهد. زندگی و تجارت از این طریق کار نمی کند.

وقتی بیش از دو دهه شغلی را اداره می کنید مثل من ، یاد گرفته اید که مردم بعضی اوقات قوانین را زیر پا می گذارند ، حقیقت را باد می کنند واین حقیقت تا اندازه ای که به نظر می رسد خوب است. مطمئناً ، باید فرصت ها را غنیمت بشمارید. اما کورکورانه این کار را نکنید. پرسیدن. تحقیق کردن. اعتماد کنید اما تأیید کنید. و انتظار داشته باشید که هر قول داده شده ای عمل نخواهد شد. اگر به دنبال برنده شدن سریع و سقوط پول از آسمان هستید ، به وگاس بروید یا یک بلیط قرعه کشی بخرید. در غیر این صورت ، این واقعیت را درک کنید که وقتی چیزی درست به نظر می رسد ، معمولاً چنین است.

مرجع

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x