رابطه متاورس و NFT‌ ها و هنر دیجیتال + معرفی مجموعه ارزشمند

0 55

NFT‌ها هنر دیجیتال را تغییر می‌دهند، اما رابطه متاورس و NFT‌ها چیست؟

در مورد NFT‌ها صحبت کردن به معنای صحبت از فناوری‌ای است که هنر دیجیتال را تغییر می‌دهد، اما رابطه بین این توکن‌های غیر قابل معامله و دنیای متاورس چیست؟

NFT چیست؟

قبل از ادامه برای بررسی رابطه بین NFT‌ها، هنر دیجیتال و متاورس، این اصطلاحات باید تعریف شوند.

نخستین اصطلاح به مخفف «توکن غیر قابل معامله» اشاره دارد، یک دارایی دیجیتال و رمزنگاری شده است که در بلاکچین ثبت شده است و نتیجه توکن‌گذاری یک دارایی فیزیکی یا دیجیتال، مادی یا معنوی، از طریق نمایش دیجیتال آن در بلاکچین با استفاده از استانداردی که برای این منظور در دسترس است و شامل سری از اطلاعات با کدگذاری در مورد این دارایی می‌شود.

به طور خلاصه: NFT‌ها توکن‌های غیر قابل معامله، قابل شناسایی، منحصر به فرد و غیر تقسیمی هستند.

 

متاورس چیست؟

از سوی دیگر، متاورس می‌تواند به عنوان تکامل بعدی اینترنت مطرح شود، با تأثیری که تخمین می‌زند کمیاب مانند تأثیر تولد و گسترش خود این شبکه در چند دهه گذشته داشته است.

اگرچه تعریف کردن متاورس کار ساده‌ای نیست، «یک راه برای تفکر در مورد آن این است که به عنوان یک شبکه گسترده از فضاهای دیجیتال فکر کنید، شامل تجربیات 3D در واقعیت مجازی، واقعیت مجازی و واقعیت مختلط است که به یکدیگر وصل و هم‌ آمیخته هستند تا بتوانید به آسانی بین آنها حرکت کنید و در آنجا با دیگران که در همان فضای جغرافیایی فیزیکی شما نیستند، ایجاد و کاوش کنید.»

برای آنکه بدانید دقیقا متاورس چیست و چگونه کار می کنید و چگونه از آن کسب درآمد کنیم رو لینک زیر کلیک کنید:

متاورس چیست؟ و چگونه با متاورس پول درآوریم؟

 

هنر کریپتو یا هنر دیجیتال چیست؟

هنر کریپتو یا هنر دیجیتال یک شکل جدید هنر است که از فناوری‌های نوین برای ایجاد محتوای دیجیتال منحصر به فرد استفاده می‌کند. این مسئله تنها به تصاویر متناسب نیست، اگرچه این احتمالاً اولین چیزی است که به ذهن می‌آید وقتی از آن صحبت می‌کنیم. می‌توانیم فرمت‌های دیگری نیز مانند ویدیوها، موسیقی، شعرها و حتی یک توییت (هنگامی که هنوز توییت نامیده می‌شد، البته…) پیدا کنیم.

هنر کریپتو از فناوری‌های توکن‌های غیر قابل معامله (NFT) به گونه‌ای استفاده می‌کند که هر اثر هنری را به یک توکن متصل می‌کند، به همان صورت که با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

این NFTها دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر رمزنگاری هستند که تضمین می‌کند هر قطعه منحصر به فرد و غیر تکراری باشد، همچنین تاییدی برای نویسندگی و مالکیت قطعه فراهم می‌کند، هر تراکنشی که با اثر مرتبط انجام می‌شود را ایمن می‌کند و در صورت لزوم پیگیری می‌کند.

رابطه متاورس و توکن غیرمثلی

متاورس و NFT‌ها و هنر دیجیتال

رابطه بین دو مفهومی که در حال صحبت از آن‌ها هستیم، NFT‌ها و متاورس، می‌تواند به عنوان یک رابطه همزیست دسته‌بندی شود، زیرا متاورس به کاربران، دنیای دیجیتالی را ارائه می‌دهد که در آن بتوانند NFT ایجاد (آنها را پولی کنن) و کارهای خود را انجام دهند، در حالی که NFT‌ها راهی امن برای ذخیره و انتقال اشیاء دیجیتالی ارزشمند ارائه می‌دهند.

اهمیت این نکته که فناوری بلاکچین دهکده ای است که باید در نظر گرفته شود، زیرا به همین دلیل امکان حذف واسطه‌ها در معاملات دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند.

یک ویژگی دیگر از NFT‌ها که متفاوت از ارزهای دیجیتال است، به عنوان مثال، این است که منحصر به فرد هستند، همانطور که از قبل اشاره کرده‌ایم، به همین دلیل بسیاری از متخصصان یک بازار مهم را در اینجا مشاهده کرده‌اند.

باید اشاره کرد که توکن‌های غیرمثلی به تنهایی هنر نیستند، بلکه سیستمی هست که ممکن است تاکید کند که یک مورد خاص دارای یک مالک است، اگرچه درست است که بسیاری از مردم آنها را با دنیای هنر مشابه می دانند.

در مورد انتقادی که NFT‌ها چیزی بیش از دارایی‌های طراحی شده برای مشاهده هستند، مدافعانشان دلیل می آورند که نیاز ندارند بیشتر از یک اثر هنری با قلم نقاشی شده باشند.

به عنوان یک دست‌نوشته، می‌توانیم اشاره کنیم که رابطه بین NFT‌ها و هنر به ازای هنرمندان زنده به پایان نمی‌رسد. مثالی از این موضوع اختلاف بین نسل‌های جدید پابلو پیکاسو (که در سال 2023 پنجاه سال می‌شود) است، زیرا یکی از نتایج و نتایج انتشار آثار کرامیکی ناپدید شده از هنرمند در سال 1958 توسط یکی از نوه‌ها (و پسر او) بیش از 1000 واحد از هنر دیجیتال را علیه دیگر اعضای خانواده به فروش می رساند.

 

«The Merge» گران‌ترین NFT در تاریخ

برای درک ابعاد هنر دیجیتال باید توجه داشت که گران‌ترین NFT در تاریخ به نام «The Merge» است، کاری از هنرمند ناشناسی که از نام پاک استفاده می‌کند و در دسامبر 2021 به قیمت 91.8 میلیون دلار (تقریباً 84 میلیون یورو) فروخته شد.

یکی از ویژگی‌ها این است که آن برای هیچ ارز مجازی فروخته نشد، بلکه خریداران توکن‌های ترکیبی را به صورت بازپس‌نگری سرمایه‌گذاری کردند تا NFTهای پویایی را تشکیل دهند. ترکیب بصری هر NFT بسته به میزان توکن‌هایی که هر یک از مجموعه‌کنندگان مشارکت کردند، متفاوت است.

به گفته متخصصان مختلف، ترکیب پروفایل قابل تشخیص هنرمند و فرمت مرموزی که به کار رفت، باعث شد «The Merge» گران‌ترین NFT در تاریخ شود.

 رابطه متاورس و NFT (توکن غیرمثلی)

NFT ها در کریپتوتانگ

مجموعه ارزشمندی از مطالب در مورد NFT ها و هنر دیجیتال و نحوه کار و فعالیت در این بازار گردآوری شده است. شما با آموزش کامل NFTها می توانید برای خود به عنوان یک شغل فعالیت کنید. کسب درآمد از NFT می تواند از ماهیانه بیش از 1000 دلار درآمد داشته باشد.

برای آموزش و اطلاع از اخبار NFT ها به لینک زیر مراجعه کنید:

توکن غیرمثلی ( NFT ) یا توکن غیر قابل تعویض

 

بهترین سایت خرید و فروش nft

 

متاورس در کریپتوتانگ

مجموعه ارزشمندی از مطالب در مورد متاورس ها و بازی های متاورسی و نحوه کسب درآمد و حتی ایجاد آنها گردآوری شده است. شما با آموزش و اطلاع از متاورس هم با این تکنولوژی جدید که تا سال 2030 میتواند ترند باشد آشنا خواهید شد. هم می توانید به عنوان شغل و سرگرمی و کسب درآمد از متاورس استفاده کنید. بعضی از مردم عزیزمون با فعالیت در متاورس در سال گذشته بیش از 10000 دلار درآمد داشته اند.

برای آموزش و اطلاع از خبرهای متاورس به لینک زیر مراجعه کنید:

متاورس

برنامه متاورس و نصب متاورس اندروید

 

برای دیگر روش های کسب درآمد از اینترنت کلیک کنید.

 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x