بازار مصرف کنندگان در صنایع مختلف بسیار تغییر کرده و ضروری است که روش های بازاریابی محتوا شما نیز به روز شود. برای اطمینان از اینکه به طور فعال و موثر با بازاریابی محتوا به مشتریان ایده آل خود برسید ، باید بهترین شیوه ها را مطابق با شرایط فعلی جهان پیاده سازی کنید.
در این مقاله پنج راه برای بهبود بازاریابی محتوا بیان شده است.
جایگاه خود را در مکالمه درک کنید
درک کردن جایگاه در یک مکالمه ، در مسئله بازاریابی بسیار مهم است. همیشه قبل از شروع به گفتگو ، نقش خود را در آن مکالمه بدانید. از خود بپرسید:
مشتری ها باید چه چیزی باید از شما بشنوند؟ چه حرفی می توانید بزنید که فقط وعده های پوچ نباشد؟ چگونه می توانید برای مکالمه ارزش قائل شوید؟
امروزه بازاریابی محتوا فقط صحبت کردن در مورد محصول یا خدمات شما نیست ، بلکه یک مسئله بسیار گسترده تر است و باید این کار را با توجه به ارزش های تجاری خود انجام دهید.
روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید
فراموش نکنید که به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود ، بر روی حفظ مشتریان فعلی خود تمرکز کنید. کسب و کار و تجارت شما بدون وفاداری مشتریان ، به صورت طولانی مدت رشد نخواهد کرد.
شما باید برخی از تلاش های خود را برای بازاریابی محتوا بر روی مشتریانی که دارید ، متمرکز کنید. محتوای خود را به روز کنید تا خواسته ها و نیازهای فعلی مشتری منعکس شود.
برای تعیین ترجیح مشتریان ، می توانید از نظرسنجی استفاده کنید. مثلا اگر استفاده از ویدیو ترجیح مشتریان است ، می توانید بخشی از استراتژی خود را بر روی ایجاد ویدیو برای مشتریان فعلی متمرکز کنید.
تعامل با مشتریان را نادیده نگیرید
مشتریان و مصرف کنندگان همیشه میل به تعامل و ارتباط با کسانی دارند که از آن ها خرید می کنند. اما چه نوع تعاملی؟ بعضی از مشتریان می خواهند در پیج و کانال های مربوط به شبکه های اجتماعی مختلف ، با شما در ارتباط باشند. برخی دیگر نیز انتظار دارند که به صورت شخصی با شما در ارتباط باشند.
با در نظر گرفتن این مسئله ، می توانید استراتژی های بازاریابی محتوا خود را به چند روش بروزرسانی کنید ، از جمله: برقراری ارتباط از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی. هنگام پاسخ دادن به یک کامنت در اینستاگرام ، از نام شخص استفاده کنید. هنگام ارسال ایمیل ، فاکتورهای شخصی سازی مانند نام مشتری را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی یا تیم شبکه های اجتماعی شما ، همیشه فعال باشند.
هر پست را با توجه به پیج یا کانال خود سفارشی کنید. به عنوان مثال ، محتوای ویدئویی ممکن است برای دنبال کنندگان شما در اینستاگرام مناسب تر باشد ، در حالی که محتوای مبتنی بر متن در فیس بوک ترجیح داده می شود.
روی آموزش تمرکز کنید
جلب اعتماد یکی از بهترین روش های بازاریابی در سال 2021 است و شما می توانید از بازاریابی محتوا خود برای ایجاد این اعتماد استفاده کنید. یکی از راه های این کار ، تمرکز کمتر بر فروش و تمرکز بیشتر بر آموزش است.
خوشبختانه محتوا ، رسانه مناسبی برای آموزش است. شما می توانید محتوای آموزشی را در وبسایت یا شبکه های اجتماعی خود ، به صورت نوشته ، فیلم ، قسمت های پادکست ، وبینارها و موارد این چنین ایجاد کنید.
با ایجاد یک استراتژی محتوایی مبتنی بر آموزش ، می توانید اعتماد مشتریان و مخاطبان خود را جلب کنید.
اصیل باشید
بسیار مهم است که آنچه به اشتراک می گذارید ، براساس ارزشهای کسب و کار شما باشد نه فقط براساس ترندها یا موضوعات داغ جامعه! با تغییر ارزش های خود ممکن است در واقع به نام تجاری و تلاش های بازاریابی خود صدمه بزنید.
اگر نام و برند تجاری شما اصیل شناخته نشود ، خطر از دست دادن مشتری وجود دارد. برای جلوگیری از این مسئله ، مهم است که به طور مداوم با استفاده از نظرسنجی ها با مشتریان و مخاطبان خود در تماس باشید.
برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوای شما موثر است ، از این شیوه ها و استراتژی ها استفاده کنید. اعتماد ایجاد کنید ، در ارتباط باشید و تولید محتوای خود را تقویت کنید.