7 مرحله برای تبدیل ایده به یک کسب و کار موفق

7 مرحله برای تبدیل ایده به یک کسب و کار موفق

کارآفرینان جهان را از دریچه ای متفاوت می بینند. کارآفرینان موفق در صنایع مختلف فرصت هایی را برای ایجاد تحول می بینند و با تبدیل ایده خود به یک کسب و کار موفق ، تغییرات عمده‌ای ایجاد کرده‌اند.

اما چگونه می توانید یک ایده ساده که در ذهن شماست را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید؟ در این مقاله 7 مرحله برای تبدیل ایده به یک کسب و کار موفق را معرفی می کنیم.

مانند یک دانش آموز باشید

اولین گام مهم در این فرایند این است که تکالیف خود را مانند یک دانش آموز انجام دهید. درست مانند یک ورزشکار که باید قوانین بازی ، روش حریفان و تکنیک آنها را مطالعه کند ، شما هم باید دانش آموز بازی خود باشید. بسیار مهم است که قبل از اقدام به انجام راه حل ، درک جامعی از فرصت ها و چالش های کسب و کار و صنعت خود کسب کنید.

برای صاحبان مشاغل ، تعیین نیاز بازار برای محصول یا خدمات بسیار مهم است. تحقیقات انجام شده توسط CBInsights ، اولین دلیل شکست شرکت های کوچک را عدم نیاز بازار به کسب و کار آن ها دانسته است. با نظارت بر بازار حرفه خود ، می توانید درک درستی از مشکل مصرف کنندگان و همچنین شکاف موجود در بازار که باعث ایجاد فرصت می شود ، داشته باشید.

در زمان مناسب تصمیم گیری کنید

نباید آنقدر منتظر بمانید تا برای حرکت دیر شود. یکی از ارزش های اصلی ما این است: وقتی 70 درصد از انجام کاری مطمئن هستید ، در آن زمینه تصمیم بگیرید. اگر صبر کنید تا 90 درصد از تصمیم گیری خود مطمئن شوید ، بیش از حد منتظر مانده اید. 

وقتی نوبت به بازاریابی محصول یا خدمات می رسد ، مهم است که از قدرت بازخورد مشتریان برای بهبود محصول یا خدمات خود آگاه شوید. با توجه به تجربیات کارآفرینان مطرح ، بهتر است که فروش را سریعتر شروع کنید. 

تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق

اهدافی مشخص و قابل اندازه گیری برای خود تعیین کنید

بدون تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه گیری ، نمی توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. به عنوان مثال در ورزش گلف ، اگر اندازه پرتاب خود را مشخص نکنید ، چگونه می فهمید که در حال پیشرفت هستید؟ مطمئناً برای اینکه پیشرفت خود را مشخص کنید ، مقایسه دقیق اندازه پرتاب ها ضروری است.

در کسب و کار هم ضروری است که اهداف واضح و ملموسی را تعیین کنید که به شما امکان می دهد پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید. خواه این اهداف هفتگی ، ماهانه یا سالانه باشند ، باید به طور مرتب آن ها را مرور کنید تا از موفقیت کسب و کار خود مطلع شوید. مثلا بررسی کنید که چند نفر در هفته از وبسایت شما بازدید می کنند؟ چند نفر از این افراد به مشتری شما تبدیل شده اند؟ 

فرآیند گرا باشید

هنگام شروع یک کسب و کار ، بسیار مهم است که شما فرآیند گرا باشید. به جای هدف گرفتن رسیدن از A به Z ، بر روی رسیدن از نقطه A به نقطه B و سپس از نقطه B به نقطه C تمرکز کنید. 

با تمرکز و هدایت انرژی به یک کار در یک زمان و انجام خوب آن ، شما پیشرفت کمی در جهت رسیدن به هدف نهایی خود داشته اید. داشتن یک طرز فکر فرآیند گرا به شما این امکان را می دهد که این چالش ها را مرحله ای در مسیر خود بدانید که به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند.

منتظر اتفاقات غیر منتظره باشید

مهم نیست که چقدر دقیق برنامه ریزی می کنید ، همیشه باید منتظر موارد غیر منتظره باشید. کلید کنترل بحران های پیش بینی نشده این است که بر آنچه می توانید کنترل کنید ، تمرکز کنید. یکی از راههای کاهش اثرات اینگونه بحران ها این است که یک برنامه عملی برای برخورد با اتفاقات و بحران های احتمالی ایجاد کنید. 

همه گیری کرونا یک نمونه بارز از یک چالش غیرمنتظره است که مشاغل در تمام صنایع طی سال گذشته با آن روبرو شده اند. با این حال ، مشاغل موفق توانستند ساختار کسب و کار خود را تغییر دهند و از راه دور نیز خدمات خود را ارائه دهند. 

تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق

به اطلاعات و داده ها اعتماد کنید

دسترسی به داده های دقیق نه تنها به شما این امکان را می دهد که بینش خوبی درباره موفقیت کسب و کار خود در لحظه کنونی بدست آورید ، بلکه می توانید از آن برای هدایت تصمیم گیری های خود نیز استفاده کنید. 

هنگام ایجاد یک کسب و کار ، داده های مختلف به ویژه در تجسم KPI های تجاری بسیار مفید هستند. برای رشد کسب و کار خود ، ضروری است که به این داده ها اعتماد کنید.

مهمتر از همه ، خودتان را باور کنید

شروع یک کسب و کار از ابتدا کار ساده ای نیست. همه چیز با اعتقاد به خودتان و توانایی‌هایتان آغاز می شود. اگر خود را باور ندارید ، چگونه می توانید از دیگران انتظار داشته باشید که به شما اعتماد کنند؟

همانطور که جان گوردون گفت ، بیشتر با خود صحبت کنید تا اینکه به خودتان گوش دهید. صحبت کردن با خود مانند یک قهرمان به شما این قدرت را می دهد که به یک مدیر مطمئن در یک شرکت تبدیل شوید. 

مرجع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *