متقاعد کردن به سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار شما

6 نکته مهم برای متقاعد کردن به سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار شما

متقاعد کردن به سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار شما

با قرار دادن خود در جای یک سرمایه گذار ، از خود این سوال را بپرسید که چرا باید کسی متقاعد به سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار شما شود؟ هدف اصلی شما متقاعد کردن سرمایه گذاران است ، نه بحث کردن یا مجبور کردن دیگران برای سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار که پتانسیلی برای رشد آن نمی بینید. شما باید همه نکات مهم را بسنجید و شرایط را آماده کنید تا فرد دیگری توانایی رشد کسب وکار شما را درک کند و به سرمایه گذاری در آن علاقه مند شود.

کسب و کار شما چه مشکل یا کمبودی را در بازار حل می کند

پروژه های زیادی وجود دارد که هیچ مشکل یا کمبود جدی را حل نمی کند. تشخیص یک مشکل خوب کلید ایجاد یک تجارت موفق است. گاهی اوقات مشکل یا کمبود موجود، یک علاقه یا صرفاً یک نیاز برای لذت بردن است. شما همیشه باید تقاضای موجود در مشتریان را حل کنید و نیاز بازار را در اولویت قرار دهید.

379 3799798 transparent balanza png needs vs wants clip art

چگونگی و نحوه انجام کسب و کار را توضیح دهید

دانستن اطلاعاتی که نحوه انجام کسب وکار را توضیح می دهد برای سرمایه گذار ضروری است. نحوه شروع ، میزان دانش و تخصص شما ، چگونگی ایجاد ایده و راهی که تاکنون طی کرده اید اطلاعاتی است که گفتن آنها برای متقاعد کردن سرمایه گذار بسیار ارزشمند است. 

با آگاهی از مشکلات و سختی های موضوع و تشخیص خطاهای موجود ، همدلی و اعتماد به نفس بیشتری ایجاد می شود و تجربه بسیار مفیدی را برای به ثمر رساندن یک پروژه کارآفرینی فراهم می کند. بین یک کارآفرین بی تجربه و یک کارآفرین باتجربه ، سرمایه گذار قطعا کارآفرین باتجربه را انتخاب خواهد کرد. 

بنابراین اگر می خواهید سرمایه گذاران را متقاعد کنید ، بدون ترس تجربیات خود را بگویید.

نمونه کارها و بررسی‌های خود را نشان دهید

نشان دادن کارهایی که تاکنون انجام داده اید ، نمونه های اولیه ، ارزیابی بازار ، مصاحبه با مشتریان ، تکامل مدل کسب و کار ، وب سایت یا هرگونه اثبات اینکه شما روی پروژه کار و بررسی کامل انجام داده‌اید ، کلیدی در ارائه اعتبار به پروژه کسب و کار شماست. نمونه اولیه نشان می‌دهد که شما در این پروژه سرمایه گذاری کرده اید و وقت و هزینه خود را به آن اختصاص داده‌اید. 

این مسئله نشان می‌دهد که شما خود نیز به آنچه می‌گویید ایمان دارید و برای رسیدن به آن تلاش می کنید. در واقع نشان می‌دهد که شما قصد دارید پروژه را با کمک سرمایه گذار یا بدون کمک آن انجام دهید و این باعث ایجاد اطمینان سرمایه گذار می شود.

czwgtp0vp99t

چه چیزی کار شما را متفاوت می کند؟

اگر با سایر پروژه های مشابه تفاوتی نداشته باشید ، متقاعد کردن سرمایه گذار سخت خواهد بود. یک مدل تجاری متفاوت ، یک ایده مبتکرانه و یک سابقه کارآفرینی جنبه هایی است که پروژه شما را به یک موقعیت سرمایه‌گذاری خوب تبدیل می کند. البته ارائه و توضیح متقاعد کننده به شما کمک می کند تا ایده و مدل ابتکاری پروژه کسب و کار خود را به خوبی تشریح کنید.

دید جهانی به بازار و پروژه انعطاف پذیر

اگر دید شما بازار جهانی باشد و تجارت شما انعطاف پذیر باشد و توانایی و اشتیاق را برای پیشبرد آن نشان دهید ، سرمایه گذار پروژه جالبی را برای سرمایه گذاری مشاهده خواهد كرد. داشتن جاه طلبی برای انجام یک پروژه با انعطاف بالا برای هر سرمایه گذار جذاب است و به دنبال سرمایه گذاری در چنین پروژه‌هایی است زیرا مزایای بیشتری به همراه خواهد داشت.

چقدر سرمایه نیاز دارید؟

شما به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟ درخواست یک سرمایه کلی برای پروژه خوب است اما بهتر است آن را به صورت فاز فاز انجام دهید. به این ترتیب ، سرمایه گذار ایده روشنی در مورد سرنوشت پول خود ، ریسکی که سرمایه را تهدید می کند و توانایی شما در مدیریت آن خواهد داشت. اگر شما سرمایه گذار بودید آیا نگران این نبودید که بدانید کارآفرین چه هزینه هایی خواهد کرد؟

سرمایه گذاری در کسب و کار شمت

با رعایت این نکات و انجام آن ها در کنار یک ایده و مدل کسب کار مناسب، قطعا می توانید سرمایه گذاران را متقاعد به سرمایه گذاری در کسب و کار خود کنید و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.

مرجع

1 دیدگاه دربارهٔ «6 نکته مهم برای متقاعد کردن به سرمایه ‎‌گذاری در کسب و کار شما»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *