اشتباهات مالی رایج که باعث عدم رشد اقتصادی می شود

0 169

وقتی تعداد زیادی از مردم به دلیل بیماری همه گیر کرونا ناگهان خود را بیکار دیدند ، نکته ای مهم را به ما آموخت. به دلیل اینکه شرایط قابل پیش بینی نیست، در درجه اول به نظر می رسد که پس انداز نکردن پول کافی برای شرایط اضطراری جزو اشتباهات مالی بسیار بزرگ است که مردم از انجام ندادن آن پشیمان هستند.

اما به یاد داشته باشید که یادگیری از اشتباهات مالی چیزی است که واقعاً اهمیت دارد. بنابراین در اینجا نکاتی برای عدم انجام یا تکرار اشتباهات مالی آورده ایم.

اشتباهات مالی رایج

اشتباهات مالی ​

سرمایه گذاری نکردن زودهنگام

زمانی که شما جوان هستید باید یاد بگیرید که چگونه سرمایه گذاری کنید. زندگی خیلی سریع پیش می رود و ناگهان یک روز به آینه نگاه می کنید و می بینید 45 ساله شده‌اید. پس باید در سنین پایینتر به مدیریت سرمایه خود فکر کنید.

شاید از نظر شما سرمایه گذاری خیلی سخت به نظر می رسد یا اینکه پر ریسک باشد. هر دوی این ها بهانه های بدی هستند. زیرا هرچه دیرتر سرمایه گذاری روی سرمایه خود را شروع کنید ، در نهایت دیرتر به اهداف مالی خود می رسید.

خبر خوب این است که به لطف جدیدترین فناوری ها برای سرمایه گذاری و استفاده از دوره ها و برنامه های بورس و ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری هرگز به اندازه امروز آسان نبوده است.

کار خود را با مشورت با یک مشاور مالی آغاز کنید و از آنها بخواهید میزان ریسک شما را با اهداف مالی شما مطابقت دهند. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری ها به طور کلی برای رشد به زمان نیاز دارند.

انتخاب روابط اشتباه

مردم همیشه می گویند که عشق هزینه ای ندارد ، اما بسیاری از روابط در نهایت هزینه های هنگفتی به همراه خواهند داشت. هنگامی که افراد از هم جدا می شوند یا طلاق می گیرند ، می فهمند که اختیار دادن به افراد قبلی زندگیشان برای ورود به همه امور مالی شان یک اشتباه بزرگ بوده است.

بعضی اوقات نیز افرادی که بیش از حد در روابط شخصی خود غرق می شوند ، هرگز فرصت نمی کنند آنچنان ثروتی جمع کنند.

بنابراین قبل از اینکه وارد رابطه ای شوید یا آن را جدی کنید ، مطمئن شوید که هر دو از نظر مالی فکرهای مشابهی دارید و به توافق می رسید.

خرج کردن بیش از حد و بی دلیل

پول مطمئناً می تواند چیزهایی بخرد که باعث شود شما احساس خوشبختی کنید و رفاه بیشتری برای شما به همراه بیاورد. اما خرج کردن بیش از اندازه می تواند باعث از دست رفتن سرمایه و به دنبال آن نداشتن پس انداز می شود.

شما همیشه باید مراقب هزینه های به ظاهر جزئی در زندگی خود باشید. هزینه های جزئی برای چیزهای کوچک مانند فست فود ، نوشیدنی های مختلف و گرفتن قهوه هر روز صبح قبل از کار، طولی نمی کشد که شروع به جمع شدن می کند. 

همچنین از صرف پول برای خریدن کفش و لباس برند خودداری کنید. پرداخت پول بسیار بیشتر برای یک لباس صرفا به خاطر برند و مارک آن اصلا عاقلانه نیست.

پس انداز نکردن

پس انداز نکردن یکی از رایجترین اشتباهات مالی است. مهمترین مسئله برای رشد اقتصادی این است که پول و سرمایه خود را حفظ و پس انداز کنید. هر چقدر هم درآمد خوبی داشته باشید باید یاد بگیرید سرمایه خود را نگهداری کنید.

پس انداز کردن علاوه بر حفظ سرمایه، باعث افزایش اطمینان خاطر شما می شود. اگر در موقعیتی اضطراری باشید و به پول نیاز داشته باشید داشتن یک پس انداز خیال شما را راحت می کند.

اگر در سال گذشته نگران وضعیت مالی خود بودید ، خوشبختانه در سال جدید با رعایت این نکات می توانید از تکرار اشتباهات مالی گذشته خودداری کنید.

مرجع

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x