تکونولوژی چگونه ارتباطات تجاری را تغییر داده است

0 85

تکنولوژی برای همیشه چشم انداز ارتباطات تجاری را تغییر داده است. از زندگی شخصی گرفته تا محل کار ، تکنولوژی نحوه برقراری ارتباط ما را کاملاً تغییر داده و امروزه می توانیم سریع تر ، کارآمدتر و راحت تر ارتباط برقرار کنیم.

دستگاه‌ها ، ابزارها و نرم‌افزارهای جدیدی وجود دارند که به پیشرفت ارتباطات کمک می‌کنند و دائما در حال به‌روزرسانی هستند. ارتباطات تجاری باید از این فناوری‌های جدید برای تغییر و پیشرفت خود استفاده کند. 

کسب‌وکارها باید به سرعت خود را با تکنولوژی‌های جدید وفق دهند ، وگرنه بازار را به رقیبی که ارتباطات تجاری جدید را توسعه می‌دهد ، واگذار می کنند. در این نوشته سه بخشی که تکنولوژی در آن ارتباطات تجاری را تغییر داده است ، بیان می شود.

روابط عمومی

روابط عمومی استراتژیک (PR) این روزها رویکرد بسیار متفاوتی را می طلبد و این موضوع به دلیل گسترش رسانه های اجتماعی است. پیش از این ، روابط عمومی وسیله‌ای برای نشان دادن یک کسب و کار ، برجسته کردن دستاوردها و ذکر اطلاعات ارزشمند بود. 

اکنون به لطف وب سایت ها و رسانه های اجتماعی ، هر نوع کسب و کاری به راحتی قابل دسترسی است. اگر یک مصرف کننده سؤالی داشته باشد ، می تواند مستقیماً با کارمندان مربوط به شرکت موردنظر تماس می گیرد. 

حتی مدیران نیز به راحتی از طریق رسانه های اجتماعی شخصی خود در دسترس هستند ، چیزی که قبلا ممکن نبود. اگر می‌خواهید از مدیر یک کسب و کار سوالی بپرسید ، می‌توانید به سادگی یک DM در اینستاگرام به او ارسال کنید و پاسخ خود را دریافت کنید. 

کمپین های روابط عمومی امروز بر یک دستور کار کاملاً متفاوت متمرکز هستند که شامل این موارد است: مدیریت آنلاین ، ایجاد تعامل با مشتری و جلب رضایت مشتری در رسانه های اجتماعی.

ارتباطات داخلی

امروزه یک کسب‌وکار می‌تواند به صورت داخلی ارتباطاتی را ایجاد کند و تشکیل یک تیم جهانی بدون محدودیت دیوارهای اداری ، ممکن شده است. 

این مسئله به مشاغل مختلف اجازه می دهد تا بدون توجه به موقعیت جغرافیایی ، بهترین فرد ممکن را برای موقعیت‌های کاری خود استخدام کنند. برنامه‌ها ، ابزارها و نرم‌افزارهایی وجود دارند که امکان همکاری ، کنفرانس‌های ویدئویی و اشتراک‌گذاری داده‌ها و فایل‌ها را فراهم می‌کنند. 

بزرگترین مزیت این نوع ارتباطات شامل این موارد است: 

چت تصویری: اینگونه کل تیم شما می‌تواند در جلسات و اطلاعیه‌ها حضور داشته باشد. همچنین ارتباط چهره به چهره را امکان پذیر می کند که مؤثرتر از ارتباط با پیام یا ایمیل است.

همکاری و اشتراک‌گذاری صفحه: این بخش در جلسات برای برجسته کردن برخی دستورالعمل‌ها و کارها بسیار کاربردی است. ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی از جمله اسکایپ وجود دارند که به اعضای تیم اجازه می دهند صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. 

ذخیره سازی ابری: فضای ذخیره سازی ابری نیاز به ارسال فایل ها به چندین آدرس ایمیل را از بین می برد و از به خطر افتادن اطلاعات جلوگیری می کند. 

ارتباطات تجاری

بازاریابی و تبلیغات

اکنون روشی که یک کسب‌وکار پیام‌ها و تبلیغات بازاریابی را منتشر می‌کند ، کاملاً تغییر کرده است و رسانه‌های اجتماعی بزرگ‌ترین دلیل آن هستند. در گذشته مصرف کنندگان اطلاعات خود را از تلویزیون ، روزنامه و موارد مشابه دریافت می کردند.

در حال حاضر ، بسیاری از افراد در اینستاگرام و تلگرام به دنبال دریافت اخبار هستند و این همان جایی است که کسب و کارها برای تبلیغ و بازاریابی به آن مراجعه می کنند. 

جدای از رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها و پادکست ها نیز روش های بسیار محبوبی برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. مهم نیست که کجا به مصرف کنندگان دسترسی پیدا می کنید ، مهم این است که در جایی که آن ها بیشتر وقت خود را صرف می کنند ، فعال باشید. 

سال ها پیش ، اکثر مردم جلوی تلویزیون نشسته بودند و آماده دریافت یک آگهی تبلیغاتی بودند. اما امروزه درصد زیادی از آن‌ها پای گوشی و رسانه های اجتماعی هستند.

مرجع

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x