چگونه می توان یک برنامه روزانه مطلوب تنظیم کرد ؟

0 146

داشتن یک برنامه روزانه مطلوب برای به حداکثر رساندن بهره وری بسیار مهم است. اگر برنامه خود را با دقت مدیریت نکنید ، در نهایت به اهداف تعیین شده خود نخواهید رسید.

عنصر اصلی برای بهینه سازی، نحوه صرف وقت شما به مواردی است که به برنامه شما راه می یابد. چهار نکته ساده که می تواند به شما کمک کند تا زندگی و کار خود را به طور مناسب برنامه‌ریزی کنید در این مقاله بیان شده است.

4 نکته برای تنظیم یک برنامه روزانه مطلوب

برنامه روزانه مطلوب​

برنامه یک هفته خود را پیشاپیش تنظیم کنید

برخی از کارآفرینان از یک برنامه روزانه مطلوب به عنوان کلید بهینه سازی نحوه گذران وقت خود یاد می کنند. تعادل دقیقی بین برنامه ریزی و ایجاد فضای مناسب برای وقایع یا فرصت های پیش بینی نشده وجود دارد. با استفاده از یک برنامه ریزی هفتگی، یک چارچوب مطلوب برای هفت روز آینده ایجاد می شود. همچنین می توانید اصلاحات روزانه را نیز انجام دهید. 

اطمینان حاصل کنید که اشتباهات برنامه خود را اصلاح کنید. به عنوان مثال ، یک وضعیت اضطراری بعد از ظهر دوشنبه ممکن است نیاز به لغو همه چیز از ساعت 2 بعد از ظهر داشته باشد. اگر از قبل برای بقیه هفته خود چارچوبی تنظیم کرده باشید ، می توانید سریعا برنامه خود پیش ببرید. 

یک برنامه هفتگی خیال شما را راحت می کند تا در صورت پیش آمدن شرایط غیر منتظره، بتوانید برنامه ریزی خود را ادامه دهید.

برنامه روزانه مطلوب

داشتن یک روال روزانه منظم بسیار مهم است

تحقیقات نشان می دهد که یک فرد به طور متوسط حداکثر از 40٪ بهره وری روزانه خود استفاده می کند. همه افراد توانایی بالقوه بسیار بالایی دارند. شما فقط نیاز به تنظیم برنامه و آماده کردن خود دارید.

یک روال صبحگاهی منظم می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت مناسبی برای شروع روز خود داشته باشید. در حالی که عصر به بدن شما کمک می کند تا سطح استرس پایین بیاید و بعد از آن یک خواب خوب داشته باشید.

مجری معروف اپرا وینفری یکی از طرفداران بزرگ روال منظم روزمره است. او هر روز ساعت 7 صبح بیدار می شود تا سگهای خود را به گردش ببرد. بعد از آن  کمی مطالعه و مدیتیشن انجام می دهد و پس از آن یک ساعت ورزش می کند. در پایان روز او با یک حمام آرام می گیرد تا به او کمک کند برای یک استراحت شبانه خوب آماده شود.

سعی کنید در این هفته کمی وقت بگذارید تا به کارهای روزمره خود بیشتر توجه کنید. به دنبال راه هایی بگردید که بتوانید در مورد تنظیم این بازه زمانی عملکرد بهتری داشته باشید.

یاد بگیرید چگونه نه بگویید

در نه گفتن هنری وجود دارد که به شما اجازه می دهد بدون رنجش خاطر طرف مقابل ، همچنان صمیمی باقی بمانید. یکی از ساده ترین راه ها برای تسلط بر برنامه خود ، بررسی دلایل اساسی در انجام سریع تعهدات است. 

آیا می ترسید اگر به درخواستی نه بگویید بی ادبانه تصور می شود؟ آیا خود را موظف می دانید کمکی را که قبلاً در کار خود دریافت کرده اید جبران کنید؟ نه گفتن در شرایطی که برنامه و روال شما با مشکل مواجه می شود، ضروری است. حتی اگر فرد درخواست کننده از دوستان شما باشد.

سعی کنید به همه پاسخی استاندارد بدهید که به شما فرصت دهد تا گزینه های خود را بسنجید. مثلا بگویید من باید درخواست شما را با دقت بیشتری بررسی کنم.

انجام همزمان چند کار را به حداقل برسانید

انجام چند کار به طور همزمان در واقع برای بهره وری مضر است. وقتی توجه بین وظایف مختلف تقسیم می شود ، کارایی کلی ضربه بزرگی می خورد. هنگام برنامه ریزی روزانه خود ، کارها را از هم جدا نگه دارید. هر بار روی یک چیز تمرکز کنید. 

اگر هنوز وسوسه انجام چند کار همزمان را دارید، روش جعبه زمان را امتحان کنید. این روش مدیریت زمان ، روز شما را به جعبه هایی از زمان اختصاص داده شده برای یک کار تقسیم می کند. به عنوان مثال ، ممکن است شما از 10 صبح تا 11 صبح را برای ایجاد محتوا را برچسب بزنید و در آن ساعت هیچ گونه کار دیگری انجام ندهید. وقتی ساعت 11 فرا می رسد ، دیگر محتوا ایجاد نمی کنید و به سراغ وظیفه مربوط به کادر زمان بعدی می روید.

به تعویق انداختن کارها و تعویض وظیفه به جلو و عقب دام دیگری است که باید از آن اجتناب کنید.

اگر بخواهید همه این کارها را به طور هم زمان پیاده سازی کنید ، ممکن است بیشتر از این که سود داشته باشید، ضرر می کنید. با تغییراتی کوچک شروع به بهبود بهره وری خود کنید. سپس ببینید کدام تغییرات نتایج مطلوبی را ایجاد می کنند.

مرجع

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x