کسب درآمد در بازاریابی اینترنتی
امروزه اینترنت محبوبترین مکان کسب درآمد است. کارآفرینان در همه جا می خواهند از بازاریابی اینترنتی بهره ببرند تا فروش را رونق بخشیده و تجارت خود را ارتقا دهند. برای به حداکثر رساندن بازده کسب درآمد خود در بازاریابی اینترنتی ، این چهار نکته را دنبال کنید:
1- یادگیری اصول بازاریابی در دنیای واقعی بسیار مهم است
برای یادگیری درست اصول ، پیشنهاد می کنیم به سه سوال پاسخ دهید:
چرا یک مشتری احتمالی به جای پیشنهادات یک رقیب ، محصول یا خدمات من را خریداری می کند؟
آیا بخشی از بازار وجود دارد که به دلایلی که محصول یا خدمات من را متمایز بداند و برایش ارزش قائل شود؟
مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن به محصول یا خدمات من چیست؟
شما فقط باید یک کمپین بازاریابی اینترنتی راه اندازی کنید که مقرون به صرفه ترین راه ها برای رسیدن به محصول یا خدمات خاص شما را نشان دهد.
2-رسانه های اجتماعی مناسب را انتخاب کنید.
همه رسانه های اجتماعی یکسان نیستند. به عنوان مثال Pinterest ، که مبتنی بر تصویر است ممکن است برای یک طراح جواهرات که قصد به نمایش گذاشتن آثار خود را دارد عالی باشد. مثلا این شبکه اجتماعی مکان بازاریابی اینترنتی مناسبی برای یک وکیل مدافع نیست.
در حقیقت بسته به بازار هدف ، انتخاب رسانه های اجتماعی مناسب بسیار مهم است. بستر مناسب را برای رسیدن به بخش بازار هدف خود انتخاب کنید. باید مدتی را در فیس بوک ، توییتر ، Pinterest ، اینستاگرام ، تلگرام و LinkedIn سپری کنید و قبل از انتخاب زمان و تلاش خود تحقیق کنید. راه اندازی پیج ها و کمپین های مختلف در بستر این رسانه های اجتماعی می تواند در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما بسیار موثر باشد.
3-ارائه محتوا
حضور در توییتر ، فیس بوک یا لینکدین با پیامی این چنین که “محصول ما را بخرید” در بیشتر اوقات بی نتیجه خواهد بود. ارائه چیزی با ارزش به مشتریان احتمالا بسیار مفیدتر است. پست های شما می تواند پیوندی به مقاله ، پست وبلاگ، اینفوگرافیک یا ویدیو داشته باشد. با این حال اگر تولید محتوا برای بازاریابی اینترنتی محصول و خدمات خود داشته باشید، محصول شما را به عنوان یک محصول با اعتبار بیشتر نشان می دهد.
4- روی فروش تمرکز کنید نه بازدید.
یک مشکل بزرگ در بازاریابی اینترنتی ، عدم انطباق اهداف است. شما می خواهید محصول یا خدمات خود را بفروشید. برخی موفقیت را با بازدید ، کلیک ، دنبال کنندگان یا برخی معیارهای دیگر که برابر با فروش نیست اندازه می گیرند. به دست آوردن تعداد مشخصی از دنبال کنندگان یا به دست آوردن تعداد بازدید مورد نظر می تواند اهداف کوتاه مدت شگفت انگیزی باشد. با این حال ، هدف نهایی بازاریابی اینترنتی فروش است. این موضوع را فراموش نکنید.
اینترنت به طور کلی و رسانه های اجتماعی به طور خاص می توانند ابزار شگفت انگیزی برای فروش باشند. اما مانند همه ابزارها ، باید از آنها به درستی استفاده شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود. چهار نکته بالا به شما در انتخاب مسیر صحیح کمک می کند.