دلایل زیادی باعث افزایش شکل گیری کسب و کار آنلاین شده است ، اما همه گیری COVID-19 در سراسر جهان یک دلیل عمده برای توجه بیشتر به کسب و کار آنلاین بوده است. اکنون مردم رفت و آمد را محدود کرده اند و وقت بیشتری در خانه می گذرانند.
اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین دارید ، در این مقاله هفت مورد وجود دارد که باید بدانید و در واقع شما را برای موفقیت طولانی مدت آماده می کند.
1. یک کسب و کار آنلاین نیز مانند یک کسب و کار عادی است
درست است که کسب و کارهای آنلاین مزایای بسیاری از جمله پایین نگه داشتن هزینه های راه اندازی را دارند ، اما آن ها نیز به برنامه ریزی ، کسب مهارت و سخت کوشی نیاز دارند. با کسی که سعی در متقاعد کردن شما در این مورد دارد که راه اندازی کسب و کارهای آنلاین بسیار راحت است ، با احتیاط برخورد کنید.
2. به زمینه ای بروید که بیشتر به آن احتیاج دارید
یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این است که یک کسب و کار چه مقدار برای مخاطبان هدف خود ارزش دارد. این نکته جمله “چیزی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید” را زیر سوال می برد ، خصوصا برای افرادی که می خواهند طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهند.
اشتیاق یا علاقه می تواند یک مولفه مهم باشد ، اما بیشترین موفقیت زمانی ایجاد می شود که شما بیشترین ارزش را کسب می کنید.
3. اهداف هفتگی را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید
ما موجوداتی هستیم که به شرایط مختلف عادت می کنیم و همه ما با حداقل یک شرایط روزمره جدید مانند رژیم غذایی یا ورزش دست و پنجه نرم کرده ایم. حضور مداوم در کسب و کار آنلاین جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بهترین راه برای اطمینان از عادی شدن روند کسب و کار شما ، تشکیل روال معمول و پایبند بودن به آن است. در حالت ایده آل حداقل هفته ای 10 ساعت (ترجیحا بیشتر) زمان را به تجارت آنلاین خود اختصاص دهید.
4. روی آنچه اهمیت دارد تمرکز کنید
هنگام ایجاد مشاغل آنلاین ، به نظر می رسد همیشه وقت کم می آورید و ساعت کافی در روز برای کار وجود ندارد. همه در ابتدا چنین احساسی دارند زیرا اگر واقع بین باشیم ، ساعت کافی در روز برای انجام همه کارهایی که باید انجام دهید ، وجود ندارد. این مسئله باعث می شود روی مواردی که اهمیت بیشتری دارند ، تمرکز کنید.
این که مشغول کار هستید به این معنی نیست که شما به طور کارآمد یا موثر کار می کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کاری که روزانه برای کسب و کار خود انجام می دهید ، شما را به سمت نقطه عطف بعدی سوق می دهد.
5. در محدوده خود بمانید
رقابت سالم بسیار مفید است. رقابت می تواند ایده های جدید القا کند و شما را از نقاط کوری که وجود دارد ، آگاه سازد. اما در مقایسه خود با سایر رقبای که سالها تجربه دارند ، بسیار مراقب باشید.
داشتن وب سایت پر زرق و برق یا بهترین کانال در شبکه های اجتماعی ، فعلاً انتظاراتی واقعی برای کسب و کار شما نیست. این مسائل زمان می برد ، اما اگر به آنچه در این مرحله واقعاً مهم است پایبند باشید (تأمین ارزش برای مخاطبان خود و بدست آوردن طرفداران اولیه) ، به آن مرحله نیز خواهید رسید.
6. انتظار نتایجی سریع را نداشته باشید
طی هفته ها و ماه های آینده موارد زیادی را پشت سر خواهید گذاشت و پیشرفت احتمالاً کند خواهد بود. غالباً باید کمبود سرمایه اولیه را به گونه ای جبران کنید.
هرچند که این روزها نیز می گذرند و هفته به هفته پیشرفت می کنید و در مسیر دستیابی به اهداف خود قرار دارید. عجله برای پیشرفت کار فقط منجر به حواس پرتی ، خارج شدن از محدوده کاری و در اغلب اوقات باعث عدم موفقیت می شود.
7. از اشتباهات خود درس بگیرید
شما در مسیر کاری خود اشتباهات زیادی خواهید کرد و باید از آن ها درس بگیرید. اما تا زمانی که پشتکار داشته باشید ، بر اشتباهات خود غلبه خواهید کرد و در نتیجه برای موفقیتی بلند مدت آمادگی بیشتری خواهید داشت.
تعداد زیادی از افرادی که چنین کسب و کارهایی ایجاد می کنند ، از آن سربلند بیرون نمی آیند ، اما پشتکار و برنامه ریزی مشخص شما را به سمت موفقیت سوق خواهد داد.