برای کسانی که به دنبال کارآفرینی هستند ، پاداش ها و دستاوردهای زیادی وجود دارد. در هر فرصتی برای موفقیت ، قطعا خطراتی مربوط به شکست نیز وجود دارد ، اما اشتباهات کارآفرینان به راحتی قابل اجتناب هستند.
بسیاری از اشتباهات کارآفرینان مورد توجه قرار نمی گیرد و صاحبان مشاغل از پیامدهای منفی این اشتباهات آگاه نیستند. در این مقاله 7 مورد از اشتباهات کارآفرینان به همراه روش اجتناب از آن ها را معرفی می کنیم.
1. زمانبندی اشتباه
ما معمولا با کارهای زیادی خود را سرگرم می کنیم ک بسیاری از این کارهای جزئی بیشتر وقت روز را به خود اختصاص میدهند. بدون زمانبندی درست ، کارها به صورت پراکنده و در نهایت ضعیف انجام میشوند.
ایجاد یک زمانبندی درست راه حل این مشکل است. این تکنیک به کارآفرینان اجازه می دهد تا از تعادل درکارهای خود لذت ببرند و در عین حال اطمینان حاصل شود که بیشتر وقتشان در روز به کارشان اختصاص داده می شود.
برای زمان بندی درست ، یک صفحه گسترده از روز خود ایجاد کنید که به فواصل 15 دقیقه ای تقسیم شده است. 30 دقیقه از صبح را به ایجاد زمانبدی اختصاص دهید و تایمهای مربوط به استراحت ، غذا خوردن ، استحمام و مطالعه را جدا کنید. سپس باقیمانده وقت را برای کار صرف کنید.
2. تماس های تلفنی بسیار زیاد
یک تماس تلفنی یک ساعته می تواند یک ایمیل 5 دقیقه ای باشد. تماس های تلفنی زیاد و با تایم صحبت طولانی ، زمان و انرژی شما را هدر می دهد. برای هماهنگی کارها ، ترجیحا از ایمیل یا پیام استفاده کنید.
در مورد مشتریان کسب و کارتان نیز تنها هدف تماس این است که در سریعترین زمان ممکن محصولات یا خدمات خود را ارائه کنید. سایر مسائل می تواند از طریق ایمیل پاسخ داده شود یا توسط یک CRM سازماندهی شود. وجود این سیستم ها برای کسب و کار ضروری هستند.
3. نداشتن دستیار شخصی
بسیاری از کارآفرینانی که برای اولین بار کار خود را شروع می کنند ، فکر می کنند که می توانند به تنهایی از پس همه چیز برآیند. اکثر آنها فکر می کنند که بودجه فوق العاده کمی دارند که اجازه استخدام دستیار شخصی را نمی دهد. این مسئله منجر به بی نظمی و ناکارآمدی آنها می شود.
با استخدام یک دستیار شخصی ، کارآفرینان یاد می گیرند که واقعا برای زمان خود ارزش قائل شوند. اگر روی کمک درستی سرمایه گذاری کنید ، در بلند مدت پول بیشتری به دست خواهید آورد.
گاهی ایدههای عالی در ذهن یک کارآفرین گیر میکند ، اما وجود یک دستیار باعث میشود شما ایدههایتان را به کسی که به آن اعتماد دارید بگویید.
4. عدم اطلاع رسانی کافی
بسیاری از کارآفرینان از درگیر شدن در مرحله توسعه فروش اجتناب می کنند. در حالی که باید دائماً با ارسال پیام های مستقیم به مشتریان ، سرمایه گذاران ، ارائه دهندگان خدمات و سایر افرادی که می توانند کمک کنند ، از آن ها درخواست کمک کنند.
به عبارت دیگر ، همیشه در حال اطلاع رسانی باشید. این مسئله در اقتصاد دیجیتالی که امروز داریم ، بسیار مهم است. در هر شرایطی مطمئن شوید که مسائل مربوط به کسب و کارتان را پیگیری می کنید.
5. فراموش کردن داشتن یک برند بزرگ
کارآفرینان آنقدر روی ایجاد ارزش برای دیگران متمرکز هستند که کاملاً برند شخصی خود را فراموش می کنند. با سرمایه گذاری در روابط عمومی و تبلیغات ، شاهد رشد گسترده رسانه های اجتماعی خود خواهید بود.
با وجود ویژگی های مختلف و دنبال کنندگان زیاد ، می توانید یک برند معتبر و بزرگ ایجاد کنید. ایجاد یک برند معتبر و بزرگ برای افزایش فروش ، مشارکت های جدید و رشد کشب و کار شما بسیار مهم است.
6. نگه داشتن پول نقد
برخی از کارآفرینان فکر می کنند که وجود پول در حساب بانکی نشانه موفقیت است. تا حدودی ادعای مقابل صحیح است.
با نرخ افزایش 4 درصدی تورم در سال جاری ، وجود پول راکد در بانک به این معنی است که شما در مشکل بزرگی قرار دارید. هزینه اجناس و زندگی در حال افزایش است و کارمندان شما دائماً به دنبال دستمزدهای بالاتری هستند.
شما باید درآمد کسب و کار خود را در سهام و املاک سرمایه گذاری کنید و مقدار کمی از آن را نیز در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید.
7. فراموش کردن دیجیتال شدن
همهگیری کرونا ما را یک دهه در حرکت به سمت ورود به عصر دیجیتال پیش برده است. روش های کار و تجارت شرکت ها به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از کارمندان یک کسب و کار یکدیگر را ملاقات نکردهاند ، و بسیاری از مشتریان با ارائه دهندگان خدمات خود ملاقات نکردهاند، اما این مسئله مانع از ادامه کار یا خرید افراد نمی شود.
دیجیتال شدن به شما امکان می دهد تا قدرت خلاقیت نامحدودی را برای ایجاد فرصت ها تجربه کنید. اگر با زمان کنار نیایید و کسب و کار خود را برای عصر دیجیتال قالب بندی نکنید ، به سرعت متوجه خواهید شد که از رقبا عقب ماندهاید.