استارتاپ چیست؟ توضیح تعریف و عمکرد آن

0 130

استارتاپ چیست؟

یک استارتاپ مانند یک شرکت عادی نیست. در واقع باید با این پرسش شروع کنیم که آیا یک استارتاپ یک شرکت محسوب می شود؟ یک تعریف کلی از استارتاپ این گونه است:

استارتاپ ها پروژه ها یا شرکت های نوپایی هستند که برای توسعه و ارائه یک محصول یا خدمات منحصر به فرد به بازار ایجاد می شوند و از آن کسب درآمد می کنند. استارتاپ با یک ایده خام شروع می شود و پیشرفت آن محدودیتی ندارد.

استارتاپ‌ها ریشه در نوآوری دارند. یعنی یا به برطرف کردن نقص محصولات موجود پرداخته و یا کالاها یا خدمات کاملاً جدیدی را ایجاد می کنند. در نتیجه روش های جا سنتی برای صنایع را کنار می زنند.

به همین دلیل است که بسیاری از استارتاپ‌ها در صنایع مربوطه خود به عنوان (اخلال گر) شناخته می شوند.

نحوه عملکرد استارتاپ چگونه است ؟

در نگاه کلی یک استارتhپ مانند یک شرکت عادی کار می کند. تیم یا گروهی از کارمندان برای ایجاد خدمات یا محصولی که مشتریان می خرند با هم همکاری می کنند. آنچه یک استارتاپ را از سایر مشاغل متمایز می کند ، روشی است که برای انجام کارها پیش می برد.

شرکتهای عادی آنچه قبلاً انجام شده است را کپی می کنند. یک صاحب رستوران ممکن است همان خدمات یک رستوران موجود را در کار خود تکرار کند. یعنی آنها از یک الگوی موجود در مورد نحوه انجام یک کسب و کار تکرار می کنند. 

از طرف دیگر ، یک استارت آپ با هدف ایجاد یک الگوی کاملاً جدید ساخته شده است. در صنایع غذایی این استارتاپ ممکن است مانند Blue Apron یا Dinnerly به معنای ارائه کیت های غذایی باشد. یعنی یک شکل جدید از آن کسب و کار انجام می شود و تغییرات نوآورانه ای در آن وجود دارد.

عامل اصلی دیگری که استارت آپ ها را از سایر شرکت ها متمایز می کند سرعت و رشد آن است. هدف استارتاپ ها این است که ایده ها را خیلی سریع بسازند. آنها اغلب این کار را از طریق فرایندی به نام تکرار انجام می دهند که در آن محصولات را از طریق بازخورد و داده ها به طور مداوم بهبود می بخشند. 

همه این رشد و نوآوری سریع به طور مشخص  در خدمت یک هدف نهایی است: عمومی شدن. 

چگونه یک استارتاپ موفق می شود؟

برای موفقیت یک استارتاپ ، بسیاری از جهات باید همسو شوند و به سولات مهمی پاسخ داده شود. 

آیا تیم آن استارتاپ با جدیت به ایده خود علاقه مند هستند؟ اگر تیم آماده انجام همه کارها و حمایت از آن نباشد ، حتی یک ایده برجسته نیز نمی تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

آیا کارمندان حاضرند وقت زیادی بگذارند؟ کارمندان اولیه استارت آپ اغلب برنامه های کاری شدیدی دارند. یک نظرسنجی در سال 2018 توسط MetLife و اتاق بازرگانی ایالات متحده نشان داد که صاحبان استارتاپ ها در برخی روزهای کاری 14 ساعت کار را ثبت کنند. اگر تیمی مایل نیست بیشتر ساعات بیداری خود را به یک ایده اختصاص دهد ، موفقیت این ایده سخت است.

چرا این ایده و چرا اکنون؟ آیا این ایده جدیدی است؟ اگر چنین است چرا مردم قبلاً آن را امتحان نکرده اند؟  چه چیزی تیم راه اندازی را قادر می سازد تا کار متفاوتی انجام دهد؟

بازار هدف چقدر بزرگ است؟ کشش بازار هدف استارتاپ میزان فرصت آن برای موفقیت را مشخص می کند. بازارهای بسیار کوچک ممکن است دچار کمبود منابع مالی شوند که برای بقای ایده و استارتاپ شرایط را سخت می کند.

استارتاپ

چرا به استارت ها آپ نیاز داریم؟

استارتاپ‌ها شاید جالب ترین شکل یک شرکت یا کمپانی باشند زیرا فرصتی منحصر به فرد برای رشد جهانی و نامحدود را فراهم می کنند. فرصتی که بسیاری از مردم چند دهه قبل فقط می توانستند رویای آن را ببینند. 

کارآفرینان استارتاپ‌ها داستان هایی درباره چگونگی کالاها و خدمات در آینده می آفرینند و سعی در تحقق این چشم اندازها دارند. آنها اعتقاد جدی دارند که می توانند در جهان تأثیر بگذارند و عملکرد آنها عواقبی دارد که می تواند جهان را به مکان بهتری تبدیل کند. 

در دنیای استارتاپ ، کسب و کاری که هنوز در مرحله ایده است می تواند به طور بالقوه در پنج سال آینده تأثیر قابل توجهی داشته باشد. 

استارتاپ‌ها یکی از بهترین راه ها برای حل مشکلات و پیاده سازی سریع در مقیاس جهانی هستند. در بسیاری از موارد مانند یک مشکل بزرگ جهانی یا کشوری مثل تغییرات آب و هوا یا موارد دیگر ، استارتاپ ها بهترین سازمان ها برای حل این مشکلات هستند.

کارآفرینان استارتاپی به پیشبرد جامعه کمک می کنند ، در حالی که سازمانهای سنتی بیشتر به حداکثر رساندن ارزش موجود توجه دارند. جامعه هم به استارتاپ و هم به سازمان های سنتی احتیاج دارد.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x