بهترین روش‌های تولید محتوای وبسایت : چک لیست کامل برای انتشار مقالات پر بازدید

0 173

قانون 80-20 بیان می کند که 80 درصد نتایج از 20 درصد عملکرد ناشی می شود ، یعنی کارهای به ظاهر جزئی و کوچک نتایج بزرگی را به همراه دارد. در تولید محتوای وبسایت این نسبت بیشتر شبیه 90-10 است.

یک نگاه اجمالی به داده‌های Google Analytics به وضوح اهمیت چگونگی تولید محتوای وبسایت را نشان می دهد. مقالات پر بازدید می توانند ترافیک بسیار بالایی را برای هر وبسایتی ایجاد کنند.

چک لیست بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

ما با بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو شروع می کنیم. چک لیستی که بیان خواهیم کرد ، به نمایش بیشتر مقاله شما در موتورهای جستجو کمک می کنند و احتمال رتبه‌بندی مناسب برای محتوا را افزایش می‌دهند. فقط مطمئن شوید که یک کلمه یا عبارت کلیدی را هدف قرار داده اید که شانس رتبه بندی بالا را داشته باشد.

عنوان محتوا

عنوان هر مطلبی در نوار بالای برگه صفحه ای که تا به حال بازدید کرده اید ، وجود دارد. طول عنوان مهمترین عنصر برای سئو درون صفحه است.  

طول ایده آل آن می تواند 55 کاراکتر یا کمتر باشد. مطمئن شوید که از کلمه کلیدی مقاله خود ، یک بار در عنوان استفاده می کنید. در صورت امکان ، از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان استفاده کنید. 

ممکن است نام وبسایت خود را در ابتدای عنوان قرار دهید ، اما بهتر است با عبارت کلیدی شروع کنید. به یاد داشته باشید که در تولید محتوای وبسایت ، اولین هدف شما جذب مردم است.

بهترین روش‌های تولید محتوای وبسایت

سربرگ یا هدر <H1>

هدر صفحه باید با استفاده از تگ <h1> فرمت شود. یک بار از عبارت کلیدی مورد نظر خود در هدر استفاده کنید. این کار باعث ارتباط با موتورهای جستجو و بیان موضوع کلی برای سرصفحه‌ها می شود. 

استفاده از کلمه یا عبارت کلیدی در متن اصلی

عبارت کلیدی مورد نظر شما باید به میزان مشخصی در مقاله ظاهر شود و حداقل چند بار به طور طبیعی از این عبارت استفاده کنید. 

 هیچ قانونی برای تعداد دفعاتی که باید از یک عبارت استفاده کنید ، وجود ندارد (اگر وجود داشته باشد عجیب است) اما اگر می خواهید یک دستورالعمل کلی داشته باشید ، می گوییم این عبارت را 2-3 بار در هر 1000 کلمه استفاده کنید. 

در نظر داشته باشید که تکرار یک عبارت به روش‌های غیر طبیعی ، برای خوانندگان ناخوشایند و برای رتبه بندی نامناسب است.

کلمات مرتبط معنایی

فراتر از استفاده از عبارت کلیدی مورد نظر خود ، روی کلماتی که از نظر معنایی با آن عبارت مرتبط هستند ، تمرکز کنید. به این ترتیب می توانید موضوع موردنظر را هدف قرار دهید ، نه فقط عبارت کلیدی را. نشان دادن ارتباط با موضوع کلی تر ، برای رتبه بندی جستجو بهتر است. 

به عنوان مثال ، این مقاله در مورد ” چک لیست تولید محتوای وبسایت ” است. این عبارت کلیدی اصلی است و ما از آن استفاده می کنیم. اما یک چک لیست محتوای عالی باید تمام موضوعات مشابه ، سؤالات مرتبط و کلمات مرتبط را پوشش دهد. 

بنابراین یک دقیقه وقت می‌گذاریم تا ببینم گوگل چه کلمات ، موضوعات و سوالات مرتبطی را نشان می‌دهد تا آن‌ها را در مقاله قرار دهیم.

از کجا آن ها را پیدا کنیم؟ فقط شروع به جستجو برای عبارت می کنیم و می بینیم که گوگل چه پیشنهادی دارد. عبارت را جستجو می کنیم و به دنبال کادر “People also ask” یا “جستجوهای مرتبط” می‌گردیم و آن عبارات را در مقاله خود استفاده می کنیم.

چک لیست تولید محتوای وبسایت

توضیحات متا

توضیحات متا برای هر محتوایی بسیار مهم هستند. توضیحات متا درست مانند عنوان ، در محتوای صفحه ظاهر نمی شود، اما در نتایج جستجو قابل مشاهده است. 

توضیحات متا شما باید یک خلاصه از محتوای شما باشد. از عبارت کلیدی خود حداقل یک بار در توضیحات استفاده کنید، اما بیشتر از دو بار نباشد. طول توضیحات متا را به 155 کاراکتر محدود کنید تا مطمئن شوید که به طور کامل در قطعه قرار می گیرد.

چک لیست تولید محتوای وبسایت

عنوان ثانویه هدر H1

تیتر هر محتوایی یک وعده برای خوانندگان است. یک عنوان عالی به خواننده دلایل خاصی برای کلیک روی مقاله می دهد. هر کدام از تکنیک های زیر برای جلب توجه خوانندگان استفاده می‌شوند:

از یک عدد در تیتر استفاده کنید: 5 ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت پر سود

قول سود خاصی بده: برترین بازی‌های NFT که درآمد 1000 دلاری برای شما خواهد داشت

کنجکاوی یا احساسات را تحریک کنید: پیش بینی بازار ارز دیجیتال در سال 2022

سوال بپرس: ارزش ذاتی بیت کوین چقدر است؟

ساب هدها (هدرهای <h2> یا <h3>)

همه بازدیدکنندگان محتوای شما ، واقعاً خواننده آن نیستند. طبق یک مطالعه ، بازدیدکنندگان حداکثر ۲۸ درصد از محتوای بازدیدشده را می‌خوانند.

با کمنک ساب هدها می توانید مقاله خود را به بخش های کوچک‌تر تقسیم کنید و کار را برای خواننده راحت‌تر کنید. این ساب هدها باید با استفاده از تگ‌های <h2> یا <h3> فرمت شوند. هنگام نوشتن ساب هدها زیاد نگران سئو و کلمات کلیدی نباشید. 

فهرست کردن

یک مقاله مبتنی بر فهرست یک دلیلی طبیعی به خوانندگان پرمشغله برای مطالعه می دهد و اسکن سریع مقاله را آسان خواهد کرد.  

هر زمان که چند ایده متمایز در یک بخش وجود داشت ، از لیست‌های بولتی (گلوله‌ای) استفاده کنید. هنگام گفتن داستان‌هایی با جریان روایی ، از قالب بندی فهرست خودداری کنید. مانند مثال پایین:

#به جزئیات دقت کنید

#روی موارد اصلی تکرکز کنید

پاراگراف‌های طولانی

اینجا دانشگاه نیست و کسی علاقه‌ای به خواندن پاراگراف‌های بسیار طولانی ندارد. پس محتوای خود را شبیه کتاب درسی نکنید. پاراگراف‌های متن شما بهتر است حداکثر چهار یا پنج سطر باشند. اینگونه کار خواندن نیز برای مخاطبین شما راحت‌تر می شود.

چک لیست تولید محتوای وبسایت

لینک های داخلی

هدف شما این است که در نهایت خواننده خود را به یک مخاطب دائم وبسیات خود تبدیل کنید. شما باید آنها را به مطالب دیگر در وبسایت هدایت کنید و این همان معنای پیوند یا لینک‌های داخلی است.

چهار نوع لینک داخلی برای ایجاد وجود دارد: 

لینک از مقاله جدید به مقاله قدیمی مرتبط ، لینک به مقاله جدید از یک مقاله قدیمی ، لینک از هر مقاله به صفحه محصول یا خدمات ، لینک از هر مقاله به مقاله مرجع آن با محتوای حمایتی. 

نقل قول های مشارکتی

سه مزیت اصلی انتشار محتوای مشارکتی عبارت است از: بالا رفتن کیفیت مقاله ، افزایش دیدگاه های بیرونی و افزایش اعتبار.

شما حتی می توانید از محتوای خود به عنوان راهی برای باز کردن درها و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. این کار در اصطلاح “zero-waste marketing” نامیده می شود و حتی قبل از انتشار مقاله نیز ارزشی را برای شما ایجاد می کند.

مثال ها و شواهد

نویسندگان برجسته برای اثبات ادعاهای خود همیشه شواهدی را اضافه می کنند. آن‌ها مثال‌هایی را برای درک بهتر محتوا به متن خود اضافه می کنند. در حالت ایده آل ، هر بحثی در مقاله شما با مثال هایی پشتیبانی می شود. 

حداقل چهار نوع مثال وجود دارد که با استفاده از آن می توانید محتوای خود را برای خواننده قانع کننده‌تر کنید. این چهار نوع عبارتند از : آمار و مطالعات تحقیقاتی ، نمودارها به همراه داده‌ها ، داستان ها و مثال های مرتبط (مثبت یا منفی).

فراخوان به انجام کاری

اکنون که به خواننده خود مقاله ای مفصل و با کیفیت بالا ارائه کرده‌اید ، وقت آن است که او را به انجام کاری تشویق کنید. 

از جمله کارهایی که می توانید خوانندگان را به انجام آن تشویق کنید ، می توان به درخواست بیان نظرات در مورد مقاله در کامنت یا ایمیل یا دعوت به عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی مربوط به وبسایت شما اشاره کرد.

باکس نویسنده

بهتر است که در یک بخش کوچک نویسنده محتوا به خوبی معرفی شود. سیستم مدیریت محتوای شما احتمالاً اضافه کردن یک باکس نویسنده را آسان می کند. 

یک باکس نویسنده مناسب شامل موارد زیر است: عکس پروفایل ، بیوگرافی مختصر (در حد چند جمله) ، لینک به سایر مقالات نویسنده و لینک به پروفایل او در رسانه های اجتماعی.

تصویر شاخص

مقالاتی که تصاویر جذابی دارند ، بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و بیشتر روی آن‌ها کلیک می شود. پس به یاد داشته باشید که هرگز مقاله‌ای را بدون تصویر منتشر نکنید.

اکثر وبسایت‌های یک ناحیه مستطیلی از تصویر را نشان می‌دهند که تقریباً دو برابر عرض آن است. این نسبت تصویر معمولا 16:9 است. 

همچنین عنوان مقاله را به تصویر اضافه کنید تا معنی‌دارتر شود و شانس کلیک روی آن افزایش پیدا کند.

تصاویر موجود در متن

بهتر است در هر سه یا چهار پاراگراف ، یک تصویر اضافه کنید تا در متن خود جذابیت بصری بیشتری ایجاد کنید. به عبارت دیگر ، بهتر است محتوای شما فقط متن ساده نباشد تا خوانندگان بیش از پیش به خواندن آن جذب شوند.

آمارهای مختلف نشان می دهد که تعداد بازدیدکنندگان یک محتوا با جذابیت بصری دو تا سه برابر افزایش می یابد.

ویدئو

افزودن ویدیو به بالای پست‌هایتان یک استراتژی تولید محتوای قدرتمند و راهی عالی برای جذب بازدیدکننده است. به راحتی می توانیم با استفاده از گوگل آنالیتیکس ، تأثیر ویدیو را بر افزایش تعامل در وب سایت ببینیم.

برای به حداکثر رساندن درصد بازدیدکنندگانی که ویدیو را تماشا می‌کنند ، از یک تصویر کوچک سفارشی با عنوان و چهره استفاده کنید. 

صدا یا ویس

مانند ویدیو ، اضافه کردن صدا یا ویس نیز یک ارتقاء بزرگ برای محتوای شما می باشد. شما می توانید یک نرم افزار ضبط صدا را روی رایانه خود نصب کنید ، محتوا را با لحن خود بخوانید و آن را به عنوان یک فایل mp3 ذخیره کنید.

دانلود PDF

اگر از محتوای تولید شده یک PDF برای دانلود اضافه کنید ، به خوانندگانی که می خواهند آن را دانلود کنند و در فرصتی دیگر بخوانند ، شانسی را می دهید. این کار یک فرمت رایج برای ارتقای محتوا است.

برای تولید محتوای وبسایت می توانید از بسیاری از عناصر کوچک مانند کلمات ، تصاویر ، برچسب ها ، رسانه ها و قالب بندی‌های مختلف استفاده کنید که هر کدام به نوبه کوچک خود به ارتقا کیفیت محتوا کمک می‌کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x