نحوه استفاده از اینستاگرام در زمینه بازاریابی و جلب مشتری برای برند شما

0 277

وقتی به بازاریابی در شبکه های اجتماعی فکر می کنید ، آیا اینستاگرام را در اولویت قرار دادید؟ اینستاگرام در زمینه بازاریابی می تواند بسیار مفید باشد. سرمایه گذاری در بستر رسانه های اجتماعی در وقت و منابع صرفه جویی می کند. برای یادگیری این نکات مفید بازاریابی اینستاگرامی به خواندن ادامه این مقاله ادامه دهید.

مزایای اینستاگرام برای بازاریابی


اینستاگرام همچنان یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازاریابی در بین شبکه های اجتماعی است. طبق گفته های هاب اسپات ، این کانال اجتماعی بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از Twitter ، Snapchat و Pinterest است. 

علاوه بر تعداد زیادی از کاربران ، 60 درصد از کسانی که دارای حساب کاربری هستند روزانه از این پلتفرم استفاده می کنند. از جمله 55 درصد جوانان و بزرگسال که چندین بار در روز از اینستاگرام بازدید می کنند. حتی اگر جمعیت مشتری های جوان را هدف قرار دهید ، اینستاگرام همچنان مکانی مناسب برای بازاریابی اینترنتی اینترنتی است. 

Hubspot گزارش داده است که 71 درصد بزرگسالان 18 تا 24 ساله از اینستاگرام استفاده می کنند. طبق گزارش Hubspot تقریباً 80 درصد از کل کاربران اینستاگرام حداقل از یک برند تجاری که در اینستاگرام دیده‌اند خرید می کنند. این موضوع اهمیت بازاریابی و تبلیغ در این شبکه‌ اجتماعی را نشان می دهد.

مزایای بازاریابی ​در اینستاگرام

راه اندازی پیج اینستاگرام برای بازاریابی برند و کسب و کار خود

در اینجا چند نکته برای ایجاد پیجی موفق برای بازاریابی در اینستاگرام آورده‌ایم: 

1. هنگام ایجاد پیج خود ، نام کاربری را انتخاب کنید که با سایر پیج‌های رسانه های اجتماعی برند و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. 

2. اطمینان حاصل کنید که عکس پروفایل و بیوگرافی پیج شما نیز مانند پروفایل سایر پیج های شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر باشد. این به ثبات نام تجاری برند شما کمک می کند. 

3. در فضای بیوگرافی پیج خود توضیح دهید که چه کاری انجام می دهید و چرا مخاطب مورد نظر باید به کسب و کار شما اهمیت می دهد. مثلا مزایای کسب و کار و برند خود را توضیح دهید.

4. برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی ، اینستاگرام امکان قرار دادن لینک اینترنتی در استوری همراه تصاویر شما را ایجاد کرده است. بنابراین حتما توجه کنید که می خواهید به کجا لینک دهید.  

5. اگر می توانید بخش خرید اینستاگرام را تنظیم کنید. بیش از یک سوم از کاربران اینستاگرام به صورت آنلاین خرید می کنند. بنابراین تنظیم بخش خرید کار شما را تا حد ممکن آسان می کند.

بازاریابی در اینستاگرام

با استراتژی در پیج خود پست منتشر کنید

همانند سایر سیستم شبکه های اجتماعی در اینستاگرام هم هرچه تعداد بیشتری پست منتشر کنید ، احتمال مشاهده محتوای شما توسط کاربران بیشتر می شود. یکی از مهمترین نکات در مورد بازاریابی در اینستاگرام این است: از قبل برنامه ریزی کنید تا بتوانید پست خود را به صورت استراتژیک و با هدف مشخص منتشر کنید.

از نظر زمان انتشار پست، اینستاگرام اطلاعات مفیدی در مورد آنلاین بودن دنبال کنندگان شما به اشتراک می گذارد. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد بهترین زمان برای به روزرسانی اینستاگرام خود عبارتند از:

پنجشنبه بین ساعت 5 صبح تا 11 صبح و دوشنبه تا جمعه بین ساعت 12 و 2 بعدازظهر.

بازاریابی در اینستاگرام

نکاتی برای بازاریابی در اینستاگرام

1. یک تقویم مشخص برای خود ایجاد کنید. 

وقتی صحبت از استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی شما می شود ، باید برای به روزرسانی های خود تقویمی ایجاد کنید. یعنی تاریخ و زمانی نسبتا مشخص برای به روزرسانی پیج خود داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تعطیلات مهم یا روزهای مهمی را که می خواهید تشخیص دهید از دست ندهید. یک تقویم تنظیم شده به شما کمک می کند تا دائماً محتوا ایجاد کنید. 

2. مطالب خود را به زیبایی ویرایش کنید. 

برای انتشار محتوای بصری که استفاده می کنید مطمئن شوید که تصاویر واضح و جذاب هستند. وقتی صحبت از توسعه محتوا می شود منظور انتشار محتوا به گونه‌ای است که بتواند کاربران را به خود جذب کند.

3. از استوری های اینستاگرام در پیشبرد کسب و کار خود استفاده کنید. 

استوری های اینستاگرام تصاویر و فیلم های سریعی هستند که در بالای پست های کاربران نشان داده می شوند. وقتی کاربران بر روی آنها کلیک می کنند ، برای مدت کوتاهی ظاهر می شوند و سپس به مورد بعدی منتقل می شوند. Hubspot گزارش می دهد که مشاغل موجود در اینستاگرام تا 37 درصد از کل درآمدهای خود را از استوری های اینستاگرام به دست می آورند. 

به دلیل قابلیت دید بیشتر ، استوری های اینستاگرام یک تاکتیک خارق العاده برای بازاریابی شبکه های اجتماعی شما است. بعلاوه حتی می توانید لینک‌هایی به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید و بازدید از وب سایت شما و خرید از شما را برای کاربران آسان تر می کند. 

4. به یاد داشته باشید پیج، کاربران و مکان (location) خود را تگ کنید. 

این امر به افزایش دید شما کمک می کند. در واقع ، پست هایی که با یک مکان برچسب گذاری شده اند 79٪ بیشتر از پیج‌هایی که با موقعیت مکانی برچسب گذاری نشده اند با کاربران تعامل دارند. 

5. با کاربران تعامل داشته باشید. 

به یاد داشته باشید ، تمام هدف بازاریابی در شبکه های اجتماعی ارتباط بیشتر است. سایر کاربران را دنبال کنید ، درباره پست‌ها عکسهایی که می خواهید منتشر کنید از دنبال کنندگان خود نظر بخواهید. 

6. از هشتگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید. 

اطمینان حاصل کنید که از هشتگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید. هشتگ کلید دیده شدن برند شما در اینستاگرام است. حتما مطمئن شوید که هشتگ‌ها مرتبط با خود پست هستند. 

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x