۷ نکته ای که کارآفرینان می توانند از نخبگان ورزش یاد بگیرند

کارآفرینی

0 175

ورزشکاران نخبه خود را مجبور می کنند تا در یک سطح فوق العاده ظاهر شوند. چه آنها مدال طلا می گیرند و چه تیم خود را به مسابقات قهرمانی می رسانند ، ورزشکاران نخبه راهی پیدا می کنند که بدن و ذهن خود را فراتر از آنچه بقیه ما توانایی آن را داریم برسانند.

در حالی که اکثر ما هرگز نخواهیم توانست موفقیت ورزشکاران نخبه را داشته باشیم، ولی همه ما می توانیم از ویژگی های انگیزه آنها یاد بگیریم. ممکن است ما نتوانیم تمرینات طاقت فرسا و رقابت تسلیم ناپذیری را که یک ورزشکار نخبه با آن روبرو است ، انجام دهیم ، اما همه ما آرزو داریم که به اهداف و موفقیت آنها برسیم وهمه ما به دنبال عملکرد در بالاترین سطح ممکن هستیم.

با مطالعه عادت ها و طرز تفکر یک ورزشکار نخبه ، می توانیم بینش مهمی در مورد چگونگی موفقیت یک ورزشکارموفق را برای یک فرد کارآفرین کسب کنیم. این 7 مهارت از ورزشکاران نخبه به شما کمک می کند تا به هر هدفی که فکر می کنید برسید:

1. دقیقاً بدانید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید

 

کارآفرینان ممکن است خود را در تعیین اهداف عالی و والا ببینند. یا ممکن است مفهوم مبهمی از آنچه می خواهند روزی به نتیجه برسانند داشته باشند. اما بسیاری از افراد خلاق در دستیابی به اهداف محکم – چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت – مشکل دارند وبعضی هم اغلب در تهیه برنامه های اجرایی برای دستیابی به این اهداف مشکل دارند.

از طرف دیگر ورزشکاران نخبه می دانند که هیچ چیز را بدون تلاش زیاد نمیتوان بدست آورد. ممکن است چشمهای آنها در آینده به یک هدف بلند پروازانه بسته باشد ، اما همچنین در آنچه که باید در حال حاضر انجام دهند ریشه دارد. برای مسابقات و کسب مقام های قهرمانی ، آنها می دانند که باید “اهداف فرایند” کوچکتر را تعیین کنند. انجام این کار به آنها کمک می کند تا مهارتهای اساسی خود و همچنین اعتماد به نفس و توانایی ذهنی خود را برای رقابت در سطوح بالاترآماده کنند.

همانطور که ورزشکاران باید اهداف واقعی عملکردی را تعیین کنند (مانند تعیین اینکه دقیقاً چقدر تمرین خواهند کرد یا چه مقدار از وقت اضافی را بعد از جلسات منظم صرف خواهند کرد) ، یک کارآفرین نیز باید اهداف کلی آنها را به اهداف خرد تقسیم کند. شما باید مایل باشید برای رسیدن به هر یک از این اهداف کوچک ، وقت و انرژی سرمایه گذاری کنید. شما باید مایل باشید فراتر و فراتر بروید تا به هر مرحله از برنامه خود برسید.

2. از فشار نترسید

تصور کنید که در یک زمین یا در یک میادین ایستاده اید وصدای هیاهوی جمعیت را می شنوید ، می دانید که همه چیزهایی که شما به آنها امیدوار بوده اید و برای آنها کار کرده اید ، همین حالا به عملکرد شما بر می گردد. برای موفقیت در رسیدن به عنوان یک ورزشکار ، شما باید یاد بگیرید که با استرس و تنش فراوان ، باز شما حداکثر توانایی خود را داشته باشید. ورزشکاران نخبه از فشار نمی ترسند ، آنها با آن رشد می کنند. هر لحظه در ورزش آنها فرصتی برای اثبات خود دارند و مهم نیست که چه شانس داشته یا نداشته باشند باز به تلاش خود ادامه میدهند.

به همین ترتیب ، کارآفرینان باید یاد بگیرند که حتی در شرایط آشفته و عدم اطمینان نیز تحت فشار عملکرد خوبی از خود نشان دهند. یک کارآفرین باید آگاهی از موقعیت را حفظ کند و حتی در شرایط آنی و لحظه ای سخت نیز تصمیمات خوب را اتخاذ کند.

فارغ از شرایط موجود بهترین راه برای کنترل فشار این است که به خود اعتماد داشته باشید . اگر بدانید تمام تلاش خود را برای آمادگی انجام داده اید این آرامش به شما کمک می کند تا موفق شوید. هنگامی که احساس فشار و تنش می کنید ، این نکته را نشانه بگیرید که زمان تمرکز و آمادگی برای انجام کار است. وحشت نکنید ، نفس عمیق بکشید و به جلو حرکت کنید. این کاری است که یک ورزشکار انجام می دهد.

3. ریگ داشته باشید

به راحتی می توان گفت که بهترین ورزشکاران آنهایی هستند که سریعتر ، قوی تر و انعطاف پذیرتر هستند – آنهایی که مهارت و استعداد منحصر به فرد دارند. اما چیز دیگری وجود دارد که یک ورزشکار خوب را از یک ورزشکار بزرگ جدا می کند – و این همان اندازه توانایی و مهارت خود فرد است.

آنجلا داك ورث نويسنده و روانشناسي است كه به مطالعه ويژگي هاي مختلف افراد موفق و دلیل موفقیت آن مي پردازد. او دریافته است که موفق ترین افراد دارای ریگ هستند ، که ریگ به عنوان “انضباط شخصی ، همراه با تعهد پرشور به یک کار و اشتیاق شدید برای انجام آن” تعریف می شود.

اگر آنها می خواهند موفق باشند ، باید کارآفرینانی صبور باشند. آنها باید در برابر مشکلات ، مقاومت و سرسختی لازم را برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند. آنها باید نگرشی خوش بینانه داشته باشند ، اما همچنین واقع بین باشند وجاهایی را که باید تقویت شوند تشخیص دهند.

خود را باور کنید و به اهداف خود ادامه دهید. همانطور که نخبه های ورزشکار باید در عزم خود برای بهبود پیشرفت کنند ، شما نیز باید سخت کار کنید و وقتی که خسته می شوید برای مدتی به خود استراحت دهید و دوباره با استقامت سخت کار کنید.

4. در لحظه باشید

در گرماگرم رقابت شدید ، ذهن یک ورزشکار نخبه کاملاً در لحظه ریشه دارد. آنها “در لحظه هستند” ، یعنی توجه آنها به لحظه است. آنها فقط به مرحله ای فکر می کنند که برای پیروزی و موفقیت گام بردارند.

داشتن توانایی های ذهنی و جسمی کاملاً متمرکز بر وظیفه ای که به عهده دارد ، به این معنی است که آنها تا حد ممکن کارآمد و موثر کار می کنند. هیچ کس بدون یادگیری استفاده از تمام توانایی های ذهنی و جسمی خود ، و حفظ تمرکز و تحت فشار ، یک ورزشکار جهانی نمی شود.

کارآفرینان همچنین باید یاد بگیرند که چگونه باید هوشیار باشند و در زمان حال بمانند. همانطور که در مهلت های متعدد و پروژه ها و موضوعات مختلف رقابت می کنند ، توجه آنها به جهات مختلف جلب خواهد شد. با ماندن در لحظه و تمرکز بر روی وظیفه پیش رو ، بهره وری بالاتری خواهند داشت و درگیر فعالیت خود خواهند شد و به شما امکان می دهد از تمام آن لحظه ها نهایت استفاده را ببرید. این یک “پیروزی” بزرگ برای تجارت شما محسوب می شود.

 

5. برای فشار بیشتر به شما از رقابت استفاده کنید

قهرمانان جهانی توانایی بدنی خود را توسعه داده اند ، بنابراین حتی در صورت تسلیم دیگران می توانند خود را تحت فشار قرار دهند. آنها توانایی تحمل ذهنی برای تحمل درد ، آسیب و آنچه را که بسیاری از ما رنج شدید جسمی می دانیم ، به نام قهرمان شدن می نامند.

آنها این کار را انجام می دهند زیرا می دانند توانایی خود را دارند و تشخیص می دهند که تنها با انجام فعالیتهای فراتر از حد مجاز خود می توانند به بهترین نتیجه برسند. آنها این کار را می کنند زیرا می دانند که این تنها راه پیروزی است.

غالباً ، کارآفرینان و سایر افراد “عادی” نمی دانند که توانایی چه کاری را دارند و هرگز واقعاً خودشان را مجبور به کشف این موضوع نمی کنند. ما می خواهیم خود را در موقعیت های ناخوشایند قرار ندهیم و در عوض بدنبال امنیت و ثبات باشیم. هیچ مشکلی وجود ندارد ، اما موفقیت جهانی هرگز با حفظ راحتی شما حاصل نخواهد شد. فقط با در آغوش گرفتن رقابت و خود را به خطر انداختن و پذیرفتن ریسک ، ما واقعاً می فهمیم که تا کجا می توانیم پیش برویم.

6. از باخت (و پیروزی) بیاموزید

واقعیت ورزش و زندگی این است که برندگان و بازندگانی وجود دارند. همه ورزشکاران می دانند که مطمئناً بخشی از وقت خود را از دست می دهند. این همان چیزی است که شما از تجربه باختن ، درسی که می آموزید می گیرید و باعث پیروزی شما می شود. اما حتی وقتی برنده می شوید ، باید درسهایی می آموزید.

یک چیز که ورزشکاران نخبه می آموزند این است که دست زدن یا سرزنش کردن شما یا دیگران برایشان کاملاً بی فایده است. آنها می دانند که باید به درون خود برگردند و عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهند ، نقایص خود را تجزیه کنند و شکست ها و گام های اشتباه خود را فرصتی برای بهبود ببینند. و حتی اگر یک ورزشکار موفق به کسب مقام پیروزی دست یابد ، معمولاً به  اشتباهاتی دست میابند ، وبرای پیروزی بهتر و پایدارتر بهتر تلاش میکنند.

در مورد کارآفرینان و هر کسی که می خواهد در هر کاری از زندگی پیشرفت کند ، همین مورد نیز صادق است. باید بدانید که از دست دادن یک شرط موقتی است. هر روز فرصتی جدید برای یادگیری ، رشد و موفقیت است. زندگی مسئله “بردن” همه چیز نیست. موفقیت واقعی زمانی حاصل می شود که از اشتباهات درس بگیرید و فراتر از آنها رشد کنید.

7. خود را با هیچکس مقایسه نکنید (مقایسه کردن ممنوع)

در حالی که رقابت بخشی اساسی از دو و میدانی است ، اما مقایسه می تواند باعث ایجاد ناامنی شود. ورزشکاران نخبه قدرت رقابت خود را افزایش می دهند. آنها از استعدادها و مهارت های خود به نفع خود استفاده می کنند. اما آنها به خود اجازه نمی دهند در دام مقایسه گیر بیفتند. ورزشکاران بزرگ آموخته اند (شاید راه دشوار) که مقایسه مداوم خود با دیگران می تواند با ذهن شما بازی کند و ذهن شما را بهم بریزد و باعث از بین رفتن تمرکز شما شود. مقایسه در نهایت می تواند عملکرد شما را کاهش دهد.

ورزشکاران خوب نگران اصلاح مهارت های خود هستند و ممکن است از دیگران به عنوان نمونه هایی برای بهبود توانایی های خود استفاده کنند. با این حال ، ورزشکاران بزرگ به دنبال بهتر بودن از دیگران هستند و در سطح خودشان رقابت می کنند.

به همین ترتیب ، موفق ترین کارآفرینان تلاش می کنند تا از نظر شغلی و شخصی بهترین فرد باشند. آنها موفقیت را به عنوان چیزی بدست می آورند که مستقل از دیگران است. آنها به خود اجازه نمی دهند که نسبت به دیگران حسادت کنند و یا موفقیت دیگران را مانعی برای دانند. بر روی خود و رویاها و اهداف خود تمرکز کنید – این کلید اصلی موفقیت شماست.

مرجع

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x