ایجاد روابط صمیمی

4 نکته برای ایجاد روابط صمیمی در محل کار

ایجاد روابط صمیمی و مستحکم بین همکاران می تواند کلید بهره وری بیشتر افراد باشد. با وجود کار از راه دور به دلیل شرایط اخیر، این ارتباط اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. با کار پشت کامپیوتر به راحتی می توان فراموش کرد که پشت صفحه شخص دیگری قرار دارد نه فقط یک رشته ایمیل و پیام کوتاه. 

برای ایجاد روابط صمیمی تر با همکاران و تاثیرگذاری مثبت در محیط کار ، نکاتی باید رعایت شود. در اینجا چهار نکته برای تمرکز روی این موضوع وجود دارد.

4 نکته برای ایجاد روابط صمیمی و محکمتر در محل کار

ایجاد روابط صمیمی و محکمتر

گفتگو و ارتباط آزاد کلید بهبود فضای کار است

گفتگو و ارتباطات آزاد یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد روابط قوی در محل کار است. ارتباطات آزاد این اطمینان را می دهد که همه فرصت دارند نظرات ، عقاید ، شکایات و سوالات خود را به اشتراک بگذارند. نکته اصلی این است که ارتباطات مکرر و قوی می تواند به سادگی بخشی از راه پیشرفت تجارت شما باشد.

مدیران باید به روزرسانی های مربوط به شرکت را با کارمندان به اشتراک بگذارند و بازخورد مکرر آنها را ببینند . این کار به آن ها اطمینان می دهد که تمام اطلاعات لازم برای انجام کارهایشان را همیشه دارند. بازخورد با نشان دادن اهمیت مدیر در رشد و توسعه هر کارمند به تقویت روابط مثبت رهبر و کارمند کمک می کند.

برای تیم ها گفتگو و ایجاد ارتباط راحت می تواند عامل ایجاد موفقیت یا شکست باشد. بدون برقراری ارتباط آزاد اوضاع درست پیش نمی رود. افراد احساس می کنند که همه به جای اینکه به عنوان یک واحد منسجم کار کنند ، فقط برای خود کار می کنند. 

ذهن خود را باز نگه دارید

برای ایجاد روابط صمیمی و قوی باید ذهنیت آزاد داشته باشید. لزلی واردمن بنیانگذار Ambiance Matchmaking ، در مورد این موضوع توصیه های خوبی ارائه می دهد. او می گوید ذهن باز داشته باشید و در عین حال نسبت به اصول خود وفادار بمانید. واردمن توضیح می دهد كه شما باید مرزهای روابط خود را بشناسید و از حدود خود آگاه باشید. 

ذهن و فکر خود را برای داشتن رابطه ای صمیمی همراه با احترام آماده کنید. قطعا در هر رابطه‌ی دوستانه ای هم حدودی وجود دارد.

خارج از محل کار هم در ارتباط باشید

ایجاد روابط صمیمی خارج از محل کار  نزدیکی و تعامل در محل کار را آسانتر می کند. وقتی با همکاران خود ارتباط شخصی برقرار می کنید ، تنش و اصطکاک کمتری وجود دارد و احساس رفاقت و حمایت بیشتر می شود.

اگر زمانی که با همکاران خود می گذرانید 100٪ روی کار متمرکز باشد ، پیوندهای محکمی ایجاد نمی شود. با وجود کار از راه دور این مسئله چالش برانگیزتر می شود زیرا به طور طبیعی امکان مکالمه غیر کاری فراهم نمی شود. 

وقتی دفاتر باز می شوند و جمع شدن دوباره کارمندان به صورت گروهی انجام می شود، پروژه های داوطلبانه گروهی و مهمانی ها در تعطیلات روش های ساده ای برای کمک به تقویت ارتباطات تیمی است. دیدن همکاران و مدیران خارج از دفتر به ما یادآوری می کند که ما چیزی بیشتر از عناوین و مشاغل کاری خود هستیم.

shutterstock 342492926 1000x480 1

به تعهدات خود عمل کنید

اعتماد سنگ بنای ایجاد یک رابطه محکم است و یکی از دلایل مطمئن شکستن اعتماد ، عدم رعایت تعهدات است. خواه این تعهد در قبال اتمام پروژه ای باشد که شما برای اتمام آن یک مهلت تعیین شده مشخص کردید یا به عنوان بخشی از تیم همکاری می کنید. 

انجام تعهدات در زمان مشخص شده باعث ایجاد اعتماد نسبت به شما می شود. رعایت تعهدات و رعایت ضرب الاجل شما نشان می دهد که همکاری قابل اعتماد و مهره‌ای تاثیرگذار در تیم کاری خود هستید.

بعضی اوقات شرایطی پیش خواهد آمد که شما به راحتی نتوانید مهلت مقرر را رعایت کنید ، اما تا زمانی که اوضاع را به درستی کنترل کنید و آن را تبدیل به عادت نکنید ، اشکالی ندارد. به محض اینکه دانستید که به موقع قادر به انجام کارهای خود نیستید ، به سرپرست و همکاران خود اطلاع دهید. 

این کار نشان می دهد که شما برای سایر افرادی که در این پروژه کار می کنند احترام قائلید و در نهایت باعث ایجاد روابط صمیمی تر و بهتر می شود.

مرجع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *