6 استراتژی بازاریابی برتر در سال 1400

0 15

این یک واقعیت است که بازاریابی ستون اصلی یک کسب و کار قوی و برجسته است. امروزه و با معرفی چند استراتژی بازاریابی جدید ، این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. بازاریابی بهترین راه برای ارائه هویت مورد نیاز به یک محصول برای شناخته شدن در بازار است.

6 استراتژی بازاریابی برتر در سال 1400

7 استراتژی بازاریابی برتر در سال 1400​

بازاریابی پس از همه گیری کرونا ، تبدیل به امری ضروری شده است و امروزه تقریباً هر فردی برای خرید از ابزارهای اینترنتی استفاده می کند. کاری که باید انجام دهید این است که با طراحی استراتژی های مناسب ، شیوه کار بازاریابی خود را مشخص کنید.

به عنوان یک کسب و کار قوی ، شما باید در هر کاری که انجام می دهید به دنبال کمال باشید و استراتژی های بازاریابی شما باید به خوبی طراحی شده باشند.

اگر در مورد اینکه از کجا شروع کنید و چه کاری انجام دهید گیج شده اید ، این مقاله را تا آخر بخوانید تا با شش استراتژی بازاریابی برتر در سال 1400 آشنا شوید.

1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا با تأثیرات عظیمی که بر درآمدزایی یک کسب و کار می گذارد ، در صدر فهرست برترین استراتژی های بازاریابی قرار دارد. بازاریابی محتوا شامل تصاویر ، فیلم‌ها و متن های جذاب است. 

طبق آمار Statista ، درآمد جهانی بازاریابی محتوا  در سال 2019 حدود 42.15 میلیارد دلار است. علاوه بر این 86 درصد از صاحبان مشاغل معتقدند بازاریابی محتوا موثرترین استراتژی بازاریابی برای دستیابی به سود بالا است. 

در دنیای امروز ، محتواهای تصویری و نوشتاری با ظاهر شدن در پلتفرم های مختلف ، در افزایش بازدید و رونق یک کسب و کار نقش اساسی دارند. 

2. بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگر می خواهید حداکثر توجه مخاطبان خود را جلب کنید ، رسانه های اجتماعی بهترین گزینه است. مردم هر روز شاهد انواع تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام هستند که در بسیاری از مواقع ، باعث جذب آن ها و در نهایت خرید می شود. 

علاوه بر این ، 83 درصد از بازاریابان برجسته در سراسر جهان حداقل یک حساب در فیس بوک ، یوتیوب ، اینستاگرام یا توییتر دارند. 

بهترین قسمت در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که به عنوان بهترین ابزار برای متقاعد کردن مشتریان ، از هر سن و جایگاه اجتماعی عمل می کند.

3. بازاریابی محاوره‌ای

به عنوان یک کسب و کار ، شما باید در اتخاذ استراتژی های بازاریابی محاوره‌ای هوشیار باشید. بازاریابی محاوره‌ای زمانی حاصل می شود که یک کسب و کار به طور کامل با مخاطبان خود تعامل دارد. 

بازاریابی محاوره‌ای کاملاً مشتری مدار است و باعث می شود کاربر (مشتری یا مصرف کننده) باور کند که شما برای خرید او احترام قائل هستید و گزینه‌های ویژه‎‌ای در اختیارش می گذارید.

مهمترین دلیل اهمیت بازاریابی محاوره‌ای این است که امروزه مکالمات بین کسب و کارها و کاربران به سرعت اتفاق می افتد و مشتریان به راحتی می توانند تصمیم خود را برای خرید بگیرند.

4. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

سئو (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، به منظور بهبود عملکرد یک وبسایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد.

SEO یک روش ارگانیک برای افزایش دیده‌شدن مشاغل است. هدف این است که با جستجوی کاربران در فضای اینترنت ، وبسایت شما به بالای موتور جستجوگر یا لینک‌های ابتدایی در Google ، Yahoo یا Bing برسد. 

به همان اندازه که انجام SEO آسان به نظر می رسد ، به زمان و تاکتیک‌های هوشمندانه‌ای نیاز دارد. خوبی سئو این است که با گذشت زمان متوقف نمی شود و با تغییر نیازهای کاربر و پیشرفت تکنولوژی ، نیازهای آن هم تغییر می کند.

به عنوان مثال ، Google هر سال الگوریتم‌های جستجوی خود را با تغییرات جزئی به روزرسانی می کند.

سئو به شما این فرصت را می دهد تا به طور کامل برای مخاطبان خود قابل مشاهده باشید. علاوه بر این ، یک راه مقرون به صرفه برای جذب بیشتر مشتریان با وجود سرمایه گذاری کمتر در زمینه بازاریابی است.

5. بازاریابی از طریق ایمیل

این استراتژی یکی از قدیمی ترین و در عین حال قوی ترین استراتژی های بازاریابی است که یک برند را به صورت کامل به مشتریان معرفی می کند و با پیشرفت تکنولوژی ، همچنان پابرجا باقی مانده است.

بازاریابی از طریق ایمیل برای هدف قرار دادن دسته خاصی از مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بازاریابی با ارسال ایمیل هایی به افراد موردنظر و معرفی و تبلیغ کالا یا خدمات انجام می شود. 

6. فروش مستقیم

برای فروش کالا یا معرفی خدمات ، هیچ چیزی بهتر از ارتباط و تعامل مستقیم با مخاطبان نیست. 

این استراتژی یکی از مفاهیم پیشگام در بازاریابی است و در آن یک کسب و کار ، برای فروش مستقیم و آگاه کردن مشتریان از مزایای محصولات ارائه شده ، ویزیتورها یا نمایندگان خود را می فرستد.

صرف نظر از بحث‌های کارشناسان در مورد اثربخشی فروش مستقیم ، این استراتژی سالیانه حدود 63 میلیارد دلار درآمد برای دنیای تجارت ایجاد می کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x