نکاتی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی موفق

0 91

در حالی که دهه 1980 یک نقطه عطف در صنعت کارآفرینی است ، اما فراگیر شدن اینترنت منجر به رونق کارآفرینی شده و مفهومی به نام کارآفرینی اینترنتی ایجاد شده است. 

کارآفرینی اینترنتی برای بسیاری یک رویا است ، اما یک ریسک نیز محسوب می‌شود و راه‌اندازی یک کسب و کار در اینترنت مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد خود را به همراه دارد. اما این چالش‌ها چیست؟ چگونه می توان بر آن‌ها غلبه کرد؟

کارآفرینی اینترنتی چیست؟

کارآفرینان سرمایه خود را به منظور شروع یک کسب و کار به خطر می اندازند. اینترنت باعث شده است که ریسک های کارآفرینی ، ارزان تر و در دسترس تر از مشاغل دیگر باشد. از رسانه های اجتماعی گرفته تا وبلاگ ها و سایت های تأمین سرمایه جمعی ، گزینه های کارآفرینان اینترنتی برای شروع یک کسب و کار در حال افزایش است .

کارآفرین اینترنتی

نکاتی برای کارآفرینان اینترنتی:

1. طراحی ظاهر زیبا و جذاب

کسب و کار اینترنتی باعث شده است که طراحی بصری برای کسب و کارها ، اهمیت فزاینده ای پیدا کند. یک شرکت تجاری می تواند به راحتی با طراحی جذاب و رابط کاربری تمیز ، خود را از سایر رقبا متمایز کند. تأکید وبسایت فلیکر بر عکاسی چشم نواز و طراحی برجسته Netflix به رنگ قرمز ، نشان می دهد که تم بصری زیبا و جذاب راهی قدرتمند برای ایجاد هویت یک برند است.

2. شناخت نیاز مشتریان

کارآفرینی متکی بر رفع نیاز است. نکته اصلی یافتن این نیاز و ارتباط با مشتریان بالقوه است تا متوجه شوید چگونه یک محصول یا خدمات می تواند زندگی آنها را آسان تر کند.  به عنوان مثال رایان هولمز بنیانگذار Hootsuite ، نیازی را در بین شرکت ها مشاهده کرد. 

رسانه های اجتماعی یک ایده جدید و در حال ظهور بود و بسیاری از شرکت ها در مدیریت و استفاده موثر از آن با مشکل مواجه شدند. HootSuite به عنوان یک ابزار برای مدیریت تمام رسانه های اجتماعی یک شرکت ، فروخته شد.

3. رفتار درست با مشتریان

هنگام ایجاد یک کسب و کار ، مهم است که با مردم همانطور رفتار کنیم که در زندگی واقعی رفتار می کنیم. کاترینا فیک بنیانگذار فلیکر ، به کارآفرینان تازه کار پیشنهاد می‌کند که مردم را در اجتماعات مشاهده کنند تا نحوه رفتار آن‌ها را بیاموزند. با یادگیری نحوه رفتار با مشتریان ، کارآفرینان می توانند مجموعه‌ای قوی از مشتریان را در اطراف محصول یا خدمات خود ایجاد کنند.

4. خودکارسازی کارها

استارتاپ ها اغلب هنگام تأسیس بسیار کوچک هستند و گاهی اوقات تنها با یک نفر کار می کنند. جینا تراپانی از بازرگانی هاروارد ، پیشنهاد خودکارسازی کارهای تکراری به منظور ساده سازی آن‌ها را ارائه می دهد. با این کار ، کارآفرینان می توانند کارهای کوچک را بر روی نرم افزار بارگذاری کرده و آن‌ها را به راحتی انجام دهند و خود بر روی مسائل مهم‌تر تمرکز کنند.

کارآفرینان اینترنتی موفق:

1. کاترینا فیک

کاترینا فیک استعدادی در ایجاد جوامع آنلاین پیدا کرد که او را تبدیل به یک کارآفرین موفق کرد. او در سال 1998 وبلاگ نویسی را در مورد فناوری ، فیلم ، زنان در تجارت و سایر موضوعات دیگر آغاز کرد. 

از آنجا او شروع به ایجاد انجمن های آنلاین از جمله Flickr و استارتاپ اخیرش یعنی Findery کرد. فیک همچنین عضو هیئت مدیره شرکت های Etsy ، Creative Commons و مدرسه اطلاعات Berkeley است.

2. رایان هولمز

پس از ترک تحصیل ، رایان هولمز ابتدا یک سالن پینت بال و سپس یک رستوران تاسیس کرد. بعداً هولمز Invoke Media را تاسیس کرد ، همان شرکتی که در سال 2009 HootSuite را ایجاد کرد. 

وی در حال حاضر مدیرعامل HootSuite است و شرکت وی به 800 شرکت دیگر خدمات ارائه می دهد و ابزارهایی برای مدیریت رسانه های اجتماعی در اختیار آن ها قرار می دهد.

3. جینا تراپانی

Lifehacker یکی از محبوب ترین وبلاگ های اینترنت است و منبعی برای کسانی است که به دنبال بهبود بهره‌وری یا راحتی در زندگی روزمره خود هستند. تراپانی Lifehacker را تأسیس کرد و همچنین برنامه های تلفن همراهی مانند Makerbase ، ThinkUp و Todo.txt را ساخته است. 

تراپانی بر بهره وری و دیگر ترفندهای زندگی خوب تمرکز می کند و او با وجود ابزارهای مناسب ، موفقیت چشمگیری را به دست آورده است.

4. رید هیستینگز

رید هیستینگز که به عنوان بنیانگذار و مدیرعامل Netflix شناخته می شود ، فعالیت کارآفرینی خود را در سال 1991 آغاز کرد. او ابتدا شرکت Pure Software را تأسیس کرد ، شرکتی که ابزارهای اشکال زدایی را برای مهندسان نرم افزار ایجاد کرد. 

به عنوان مدیرعامل Netflix ، هیستینگز به نوآوری خود ادامه می دهد و با ارائه انواع جدیدی از برنامه‌ها ، صنعت سرگرمی تلویزیونی را وارد قلمرو جدید و ناشناخته‌ای می کند.

مرجع

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x