در دنیای کارآفرینی و کسب و کار، بازاریابی بسیار مهم است است. صرف نظر از کیفیت ایده ، مهارت های تیم و یا حتی میزان سرمایه ای که جمع کرده اید ، اگر نتوانید مشتریهای بزرگ و دائمی جذب کنید ، به مشکل بر می خورید.
با گذشت زمان ، مردم با روشهای پیشرفته دنیای تجارت هم در نحوه اداره مشاغل و هم در برخورد با مشتری روبرو می شوند. بسیاری از استراتژی های بازاریابی سنتی دارای نقاط ضعفی هستند. به عنوان مثال ما می دانیم که تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار کارساز است ، اما هزینه انجام آن گران است. بازاریابی محتوا نیز موثر است ، اما اغلب وقت گیر است.
در اینجا ما 4 استراتژی بازاریابی ارزان و راحت را معرفی می کنیم.
هدایا
یکی از کلیدهای بازاریابی خوب این است که مشتریها را به صورت جداگانه مورد هدف قرار دهید. اگر بتوانید به منافع مشتریان خود کمک کنید مزایای بیشتری می گیرید. یکی از کارهای موثر می تواند دادن هدیه به مشتریان باشد. حال این هدیه می تواند شامل محصولات یا خدمات کسب و کار خود شما و یا موارد دیگر باشد.
اگر مشتری یا مشتری های شما محلی هستند ، می توانید کارت های هدیه را برای مشاغل محلی مانند کافی شاپ محله هدیه دهید. این امر هم به شما کمک می کند که با سایر مشاغل کوچک ارتباط برقرار کنید و هم ممکن است شما مقداری تخفیف بگیرید.
تبلیغات
ممکن است سال 1399 به پایان رسیده باشد ، اما شرایط و محدودیت های بیماری کرونا مداوم باعث می شود احساس کنیم هنوزدرگیر هستیم. با رسیدن سال جدید زمان مناسبی برای تبلیغات فصلی خدمات شما است.
در شروع سال بسیاری از مردم به دنبال تغییراتی در وسایل یا خدماتی که در اختیار دارند، می باشند. تبلیغات شما می تواند به مشتریان دائمی شما انگیزه بیشتری بدهد و همچنین به مشتریان جدید این احساس را بدهد که کسب و کار شما روی آینده متمرکز است.
بازاریابی ارجاعی
بازاریابی ارجاعی یا همان بازاریابی دهان به دهان، آشنایی با کسب و کار و خدمات یا محصولات شما به دلیل پیشنهاد مشتریان و دیگران است. اگرچه این استراتژی به مقداری وقت و انرژی اضافی نیاز دارد ، اما در واقع در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت و افزایش درآمد شما می شود.
معرفی نه تنها برای رشد مشتری شما مناسب است ، بلکه همچنین برای کسب اعتبار نزد مشتری جدید شما نیز ارزشمند است. از یادداشت های شخصی گرفته تا کارت های ویزیت ، مردم را ترغیب به ادامه مراجعه می کند و باعث می شود احساس کنند تجارت شما برای آنها کارآمد است.
خدمات اجتماعی
ابراز علاقه و نشان دادن اهمیت کسب و کار یا شرکت شما به جامعه خود برای کلیه جنبه های تجارت شما بسیار مهم است. مثلا اعطای کمک مالی یا کمک تیم شما به دادن غذا به افراد بی خانمان یا فقیر نه تنها باعث می شود احساس خوبی داشته باشید بلکه به مشتریان خود نشان می دهید که از آنها مراقبت می کنید.
این امر به شما کمک میکند تا مشتریانی که اولویت خود را در رفاه جامعه قرار میدهند ، حفظ کنید. در حالی که این ذهنیت را ایجاد می کنید که شرکت شما دارای نوع دوستی و کمک به ارزش های جامعه است. وقتی مشتری ها شما را به عنوان عضوی فعال در جامعه می بینند ، حتی در شرایط دشوار نیز می خواهند از شما حمایت کنند.
این وفاداری بی نظیر به شما کمک می کند همزمان با مقیاس کسب و کار ، مشتری های خود را در ابتدا حفظ کنید و سپس رشد دهید.