چگونه یک کسب و کار را آغاز کنیم؟

0 131

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق ، باید خود را با شرایط وفق دهید. قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود ، باید نام تجاری خود را بسازید و افرادی را که در این زمینه قدم گذاشته اند ، دنبال کنید. 

این مقاله برای کارآفرینانی است که می خواهند مراحل اولیه راه اندازی مشاغل جدید را بیاموزند. این چک لیست 10 مرحله ای را دنبال کنید تا تجارت خود را به طور اصولی آغاز کنید.

1. ایده خود را مشخص کنید

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار هستید ، احتمالاً قبلاً در مورد آنچه می خواهید به صورت آنلاین بفروشید یا بازاری که می خواهید وارد آن شوید ، تصوراتی داشته اید. 

اگر فکر می کنید تجارت شما می تواند کاری متفاوت را نسبت به سایرین انجام دهد (یا همان کار را سریعتر و ارزان تر انجام می دهند) ، یعنی ایده خوبی دارید و آماده ایجاد یک طرح تجاری هستید.

لازم است بدانید که چرا این کسب و کار خود را راه اندازی می کنید. هنگامی که کار شما متمرکز بر رفع یک نیاز در بازار است ، دامنه تجارت شما همیشه بزرگتر از مشاغلی است که برای تأمین نیازهای شخصی طراحی شده است.

مشتریان هدف خود را روشن کنید. باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چرا می خواهند از شما خرید کنند.

در مرحله ایده پردازی ، باید جزئیات اصلی را مشخص کنید. اگر ایده کنونی شما چیزی نیست که شما به آن علاقه داشته باشید یا بازاری برای کار شما وجود نداشته باشد ، ممکن است زمان ایده پردازی برای سایر ایده ها فرا رسیده باشد.

2. یک برنامه کسب و کار یا طرح تجاری بنویسید

هنگامی که ایده خود را عملی کردید ، باید چند سوال مهم از خود بپرسید. هدف تجارت شما چیست؟ به چه کی می فروشید؟ هزینه های راه اندازی خود را چگونه تأمین می کنید؟ این سوالات را می توان در یک برنامه تجاری خوب پاسخ داد.

تحقیقات کامل در مورد بازار را انجام دهید. تحقیقات بازار به شما کمک می کند مشتری هدف خود ، نیازها ، ترجیحات و اولویت آنها و همچنین صنعت و رقبا را بشناسید. 

بسیاری از متخصصان مشاغل کوچک توصیه می کنند برای درک بهتر فرصت ها و محدودیت های موجود در بازار ، اطلاعات دموگرافیک را جمع آوری کرده و یک تحلیل رقابتی انجام دهند.

یک استراتژی خروج را در نظر بگیرید. بهتر است هنگام تدوین برنامه تجاری خود ، یک استراتژی خروج را در نظر بگیرید. ایجاد ایده درباره اینکه چگونه در نهایت از کسب و کار خود خارج می شوید ، شما را مجبور می کند به آینده نگاه کنید.

یک برنامه کسب و کار یا طرح تجاری به شما کمک می کند بفهمید بیزینس شما به کدام سمت می رود، چگونه بر مشکلات احتمالی غلبه می کند و برای ادامه به چه چیزهایی نیاز دارید. 

کسب و کار

3. جوانب مالی را بسنجید

شروع هر کسب و کاری دارای هزینه هایی است ، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه این هزینه ها را تأمین می کنید. 

آیا مقدار لازم برای تأمین مخارج شروع کار خود را دارید یا اینکه باید وام بگیرید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی خود را برای تمرکز بر کار جدید رها کنید ، آیا آنقدر پول دارید که بتوانید خود را تأمین کنید؟ بهتر است بدانید که هزینه راه اندازی شما چقدر خواهد بود.

بسیاری از استارت آپ ها شکست می خورند زیرا قبل از اینکه سود بدست بیاورند ، به کمبود پول می رسند. فکر بدی نیست که مقدار سرمایه اولیه خود را ارزیابی کنید ، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار درآمدزایی پایدار داشته باشد.

یکی از راه هایی که می توانید تعیین کنید چه مقدار پول نیاز دارید این است که یک تحلیل تجزیه و تحلیل را انجام دهید. 

این یک عنصر اساسی برنامه ریزی مالی است که به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تعیین کنند چه زمانی شرکت ، محصول یا خدمات آنها سودآور خواهد شد.

فرمول ساده است: هزینه های ثابت ÷ (قیمت متوسط – هزینه های متغیر) = نقطه سربه سر

هر کارآفرین باید از این فرمول به عنوان ابزاری استفاده کند زیرا به شما اطلاع می دهد حداقل عملکردی را اعلام می کند که کسب و کار شما باید برای جلوگیری از از دست دادن سرمایه داشته باشد. 

علاوه بر این ، به شما کمک می کند یفهمید دقیقاً از کجا سود خود را بدست آورید. بنابراین می توانید اهداف تولید را بر این اساس تعیین کنید.

مراقب هزینه های خود باشید. هنگام شروع کار بیش از حد هزینه نکنید. خریدهایی را که برای تجارت شما منطقی است بشناسید و از صرف بیش از حد تجهیزات جدید و فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف تجاری کمک نمی کنند ، اجتناب کنید. 

گزینه های بودجه خود را در نظر بگیرید.سرمایه اولیه برای تجارت شما می تواند از طرق مختلف حاصل شود. بهترین روش ها برای به دست آوردن بودجه برای کسب و کار می تواند گرفتن وام و جذب سرمایه گذار  باشد.

4. ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید

قبل از اینکه شرکت خود را ثبت کنید ، باید تصمیم بگیرید چه نوع نهادی است. ساختار کسب و کار شما به طور قانونی بر همه چیز از جمله نحوه ثبت مالیات تا مسئولیت شخصی در صورت بروز مشکل، تأثیر دارد. 

اگر خودتان صاحب تجارت مورد نظر هستید و تصمیم دارید مسئولیت کلیه بدهی ها و تعهدات را به عهده داشته باشید ، می توانید برای یک شرکت انحصاری ثبت نام کنید. این مسیر می تواند به طور مستقیم بر اعتبار شخصی شما تأثیر بگذارد.

اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت های مکمل مهارت خود پیدا کنید ، مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. معمولاً ایده خوبی است که برای رونق کسب و کارتان شخصی را به ترکیب اضافه کنید. 

یکی از رایج ترین ساختارها برای مشاغل کوچک ، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است. این ساختار ترکیبی از حمایت قانونی یک شرکت برخوردار است در حالی که مزایای مالیاتی مشارکتی را امکان پذیر می کند. 

در نهایت ، این شما هستید که می توانید تعیین کنید کدام نوع نهاد برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده شما مناسب است. مهم است که در مورد ساختارهای مختلف قانونی و حقوقی موجود اطلاعات کسب کنید. 

اگر در تلاش برای تصمیم گیری هستید ، فکر بدی نیست که درباره تصمیم خود با یک مشاور حقوقی یا تجاری صحبت کنید.

5. مجوزهای مختلف را بگیرید

قبل از اینکه بتوانید به طور قانونی کار خود را انجام دهید ، مجوزهای تجاری مختلفی را باید کسب کنید. به عنوان مثال اگر فروشگاهی اینترنتی دارید ، باید نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) و نماد ساماندهی را داشته باشید. 

برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری شناخته شده ، باید مراحل قانونی را طی کنید. شرکت ها به یک سند اساسنامه نیاز دارند که شامل نام تجاری ، اهداف تجاری ، ساختار شرکت ، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما می باشد. 

کسب و کار

6. بیمه نامه بخرید

خرید بیمه مناسب برای کسب و کار شما گام مهمی است که باید قبل از شروع رسمی آن به فکرش باشید. رسیدگی به حوادثی مانند خسارت اموال ، سرقت یا حتی دادخواست مشتری می تواند هزینه بر باشد و شما باید مطمئن باشید که به درستی پشتیبانی می شوید. 

اگرچه شما باید چندین نوع بیمه مشاغل را در نظر بگیرید ، اما چند طرح بیمه اساسی وجود دارد که اکثر مشاغل کوچک می توانند از آنها بهره مند شوند. به عنوان مثال ، اگر تجارت شما کارمند داشته باشد ، حداقل لازم است خسارت کارگران و بیمه بیکاری را خریداری کنید. 

اگر تجارت شما خدماتی ارائه می دهد ، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه ای را نیز در نظر بگیرید. اگر کار اشتباهی انجام دهید یا از انجام کاری که باید در حین فعالیت شغلی خود انجام می دادید غافل شوید ، این امر شما را تحت پوشش قرار می دهد.

7. تیم خود را بسازید

زمانی که قصد ندارید تنها کارمند خود باشید ، لازم است یک تیم عالی را جمع آوری کنید تا شرکت خود را تقویت کنید. هر فردی که استخدام می کنید می تواند مهارت هایی داشته باشد که سطح کسب و کار شما را ارتقا ببخشد.

کشف چگونگی همکاری تیم با یکدیگر هم بسیار مهم است. تعریف نقشها و مسئولیت ها ، تقسیم کار و نحوه کار با هم وقتی همه در یک اتاق نیستند باعث کاهش دردسر کار شما می شود. 

8. فروشندگان خود را انتخاب کنید

اداره یک تجارت ممکن است طاقت فرسا باشد و شما و تیم شما احتمالاً قادر به انجام همه کارها به تنهایی نخواهید بود. آنجا جایی است که فروشندگان شخص ثالث وارد بازار می شوند.

شرکت هایی در هر صنعت از منابع انسانی گرفته تا سیستم های تلفنی کسب و کار وجود دارند که با شما شریک می شوند و به شما کمک می کنند تجارت خود را بهتر انجام دهید. 

این شرکت ها به داده های حیاتی و بالقوه حساس کسب و کار دسترسی خواهند داشت ، بنابراین یافتن شخصی که بتوانید به او اعتماد کنید بسیار حیاتی است. 

9. برند خود را ایجاد کنید و آن را تبلیغ کنید

قبل از شروع به فروش محصول یا خدمات خود ، باید نام تجاری خود را بسازید و به کار خود اعتبار بیشتری بدهید. 

وب سایت. یک وب سایت برای کسب و کار خود بسازید. بسیاری از مشتریان برای کسب اطلاعات در مورد یک تجارت به اینترنت متوسل می شوند و یک وب سایت اثبات دیجیتالی وجود کسب و کار شما است. همچنین یک روش عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه است. 

شبکه های اجتماعی. از رسانه های اجتماعی برای انتشار خبر در مورد تجارت جدید خود استفاده کنید. بهترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای استفاده ، به مخاطبان هدف شما بستگی دارد اما در شرایط فعلی اینستاگرام و تلگرام مناسب هستند.

CRM. راه حل های نرم افزاری CRM به شما امکان می دهد داده های مشتری را ذخیره کنید تا نحوه بازاریابی برای آنها را بهبود ببخشد. مثلا شما می خواهید به شکلی استراتژیک لیست مخاطبین ایمیل مارکتینگ خود را ایجاد کنید.

لوگو. یک لوگو ایجاد کنید که به افراد کمک کند برند شما را به راحتی شناسایی کنند و در استفاده از آن در همه سیستم عامل ها ثابت قدم باشید. 

از مشتریان خود بخواهید که نحوه ارتباطات و بازاریابی شما را انتخاب کنند. همانطور که برند خود را می سازید ، از مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود نحوه ارتباط با آنها را بپرسید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از فرم های انتخاب می باشد.

10. کسب و کار خود را رشد دهید

راه اندازی و فروش شما تنها آغاز کار شما به عنوان یک کارآفرین است. برای سودآوری و سرپا ماندن ، همیشه باید در حال پیشرفت کار خود باشید. 

این کار ، زمان و تلاش خواهد برد. همکاری با مارک های معتبرتر در صنعت خود راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت های دیگر تماس بگیرید و در ازای دریافت نمونه محصول یا خدمات رایگان ، با آن ها همکاری کنید. 

در حالی که این نکات به شما کمک می کند تجارت خود را راه اندازی کرده و رشد خود را بیشتر کنید ، اما هیچ وقت نمی توان گفت یک برنامه کامل وجود دارد. برای راه اندازی یک کسب و کار موفق ، باید خود را با تغییر شرایط وفق دهید.

مرجع

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x