کمک به اشتغالزایی بانوان توسط واقفان استان کردستان

0 121

در جهت کمک به اشتغالزایی بانوان استان کردستان ، از محل نیات واقفان استان ۱۳ چرخ خیاطی برای یکی از روستاهای مریوان خریداری شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان حجت‌الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: یکی از برنامه‌های سازمان کمک به رونق تولید و اشتغال در استان کردستان است و در تلاش است تا واقفان را به انجام اینگونه کارها ترغیب کند.

وی گفت: تعداد ۱۳ چرخ خیاطی برای تعدادی از بانوان روستای سعدآباد مریوان خریداری شده است. این تعداد چرخ خیاطی در راستای تحقق شعار سال 1400 و کمک به اشتغالزایی بانوان خریداری و در اختیار آنان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: این بانوان با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مدرک مهارت لازم برای دایر کردن یک کارگاه خیاطی را کسب کرده اند. برای خریداری این تعداد چرخ بیش از یک میلیارد ریال از محل نیات واقفان استان کردستان هزینه شده است.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از موقوفات کردستان وقف برمساجد است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: باید گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و استفاده از درآمد موقوفات در زمینه‌های تولید ‌و اشتغال فراهم شود.

در حال حاظر استان کردستان دارای ۲ هزار و ۲۴۹ موقوفه با ۱۵ هزار و ۴۰۲ رقبه متصرفی، سه هزار و ۹۳ رقبه غیرمتصرفی و ۱۱۵ رقبه اشتراک و تولیت است.

مرجع

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x